"נטישת מלאנוקס - משיקולי אגו צרים; מכה קשה לבורסה"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "נראה כי מנכ"ל מלאנוקס לא מעוניין להתנהל בצוותא עם מנכ"ל דומיננטי בסדר גודל עולמי או יושב ראש אקטיבי" ■ "זה תקדים מסוכן"

לאחר ההודעה הלילה של מלאנוקס, על מחיקת מניותיה מהמסחר בבורסה בת"א, מגיב יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, ואמר כי "מדובר במכה קשה לבורסה המקומית, הנאבקת בחוסר הצלחה בולט בהתכווצות מחזורי המסחר וכושלת בניסיונה לגייס חברות איכותיות לרישום בזירה המקומית".

"נראה כי וולדמן לא מעוניין, משיקולי אגו צרים, להתנהל בצוותא עם מנכ"ל דומיננטי בסדר גודל עולמי או יושב ראש אקטיבי", אומר פגוט. "מלאנוקס יכלה לשדרג את השרשרת הניהולית של החברה באמצעות ייבוא של דמות בולטת בעלת שם עולמי בתעשייה הטכנולוגית או הפיננסית שתפתח עבור החברה דלתות במקומות נוספים אליהם לא השכילה לחדור".

"אנו סבורים כי המעשה של וולדמן מסוכן ומהווה תקדים לחברות דואליות אחרות שעלולות לנצל כל ויכוח עם הרגולטורים המקומים, על מנת למחוק את מניותיהם ממסחר בבורסה המקומית. חברות אחרות אף עלולות להרחיק לכת ולאיים בהעברת פעילותן למקלטי מס ומקלטים חשבונאים בתרחיש של התנגשות מול הרשויות", מדגיש פגוט.

פגוט תומך בהתנגדויות המוסדיים לכפל התפקידים של איל וולדמן כיו"ר ומנכ"ל מלאנוקס , כמו גם בחוו"ד של אנטרופי בנושא, ואומר כי "אי-אפשר לדרוש ממשל תאגידי ראוי מחברת יתר קטנטנה ודלת משאבים ולוותר בנושא חשוב זה, כאשר מדובר באריות הבורסה התל-אביבית", הסביר.

"עם כל הכבוד ליושרה של וולדמן ומנהלי חברת מלאנוקס, הרי הדרמות החשבונאיות הבולטות ביותר בעשור האחרון התרחשו בחברות הישראליות הרשומות למסחר בנאסד"ק. על כן יש לעשות הכל כדי להקים מנגנוני הגנה מתאימים על בעלי המניות בחברה.

"וולדמן גורס כי הרישום בבורסת תל-אביב יקר, וכי הפרדת התפקידים המדוברת תעמיס הוצאות מיותרות על החברה. חברה בסדר הגודל של מלאנוקס יכולה להסתדר עם עלות שנתית בסדר הגודל האמור ובמידת הצורך להתייעל במקומות אחרים בארגון. תרומה של חברה עסקית לקהילה אינה נמדדת רק בגמילות חסדים, אלא גם בהשתייכותה לרשימת המניות הראשית בתל-אביב. מלאנוקס צריכה להוות דוגמה לחברות ישראליות אחרות ולא להיגרר", לדבריו.