הערכות: עמנואל רוזן יזומן לחקירה; לא תיפתח חקירה נגד שרון גל

ככל הנראה, עמנואל רוזן יזומן לחקירה באזהרה לאחר הצטברות מספר תלונות נגדו ■ לגבי שרון גל, ההערכה היא כי מדובר בעבירות בתחום האתי ולא הפלילי

התפתחויות חדשות בתיקי החקירה נגד אנשי התקשורת עמנואל רוזן ושרון גל: חוקרי יחידת להב 433 של המשטרה, החוקרים את החשדות נגד שני העיתונאים, יערכו בימים הקרובים הערכת מצב, ולאחר מכן יוחלט לגבי המשך החקירה נגד השניים.

כידוע, לאחרונה התפרסמו בכתבה ב"הארץ" ועל-ידי תא העיתונאיות שלל חשדות נגד עמנואל רוזן, לפיהן במהלך השנים הוא הטריד מינית לכאורה עשרות נשים שעבדו לצידו ותחתיו.

בתיק רוזן הצטברו בידי החוקרים כמה תלונות של נשים שסיפרו על חשד לכאורה של יחסים בכפייה, אבל בשל השנים הרבות שחלפו מאז בוצעו המקרים לא ניתן יהיה להעמידו לדין בגין עבירות אונס, אלא אם כן החוקרים יצליחו לאתר נשים שיעידו על מקרים דומים שהיו בשנים האחרונות.

נכון לעכשיו יש בידי צוות החקירה עדויות של נשים שהוטרדו מינית לכאורה על-ידי רוזן או בוצעו בהן מעשים מגונים לכאורה. החוקרים אמורים לגבות עדויות נוספות בפרשה מנשים שעבדו עם רוזן, ובימים הקרובים יוחלט מתי לזמן אותו לחקירה באזהרה.

לדברי גורם המקורב לחקירה, הפרסום המוקדם של הפרשה בתקשורת שיבש במעט את החקירה וייתכן כי הרתיע נשים נוספות להתלונן במשטרה.

לגבי שרון גל, מגיש "לילה כלכלי" לשעבר שעזב את ערוץ 10, ומאז, לפי פרסומים שונים, מתנהלת נגדו בדיקה לגבי התנהלות לא אתית והטרדות מיניות - ההערכה היא כי מדובר, אם בכלל, בעבירות יותר בתחום האתי לכאורה ולא במישור הפלילי.

במקרה שהחוקרים לא יקבלו מידע הכולל עדויות חדשות בפרשה המחזק את החשד הראשוני שהיה נגדו, תיק החקירה ייסגר.