ת"א סגרה בעליות; קבוצת דלק עלתה 2.5%, מלאנוקס 2.9%

מלאנוקס תיגרע מהמדדים ב-16 ביוני; יום המסחר האחרון יהיה ב-29 באוגוסט ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ב') בעליות שערים ברקע חוזים עתידיים חיוביים על מדדי וול סטריט. עם זאת, מדד הניקיי היפני צנח גם היום 3.7%, לאחר שנכנס בשלהי השבוע שעבר להגדרת "תיקון" ברקע צניחה של יותר מ-10% מהשיא. הבורסה בטורקיה צנחה ובאירופה נרשמה מגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל.

"אני מודה, אני לא רופא ולא הידרולוג, אני רק כלכלן", כך אמר היום (ב') סם ברונפלד, יו"ר הבורסה לניירות ערך באסיפה השנתית של איגוד החברות הציבוריות. "יש לנו ירידת שערים, ירידת מחזורים, ירידה בהנפקות החדשות וגידול במחיקה מרצון של חברות ציבוריות", הוסיף.

"במילים אחרות יש לנו כבר כמה שנים, בעיקר מהרבע השני של 2011 את כל המאפיינים של שפל בבורסה. אבל לא בבורסה בת"א ולא בבורסות בכל העולם, שפל הוא לא דבר שאנחנו לא מכירים. ברונפלד טען כי השפל בבורסה הוא עניין מחזורי שהופיע בעבר. לדבריו, הבורסה חוותה שפל ב-1994-95 וכן ב-2002. "אין תרופה לנזלת וגם לשפל בבורסה", הוא הצהיר. (לסיפור המלא)

מלאנוקס לקראת מחיקה

מלאנוקס הוסיפה לרכז עניין לקראת מחיקתה הצפויה מהבורסה המקומית. אתמול הודיעה הבורסה רשמית כי המניה תיגרע מהמדדים ב-16 ביוני, כאשר יום המסחר האחרון במניה יהיה ב-28 באוגוסט.

אידיבי אחזקות ושאר מניות ואג"ח הקונצרן נשארו במוקד ברקע גיבוי משותף של הבנקים, המתנגדים למתווה ההצעה של נציגויות בעלי האג"ח. עוד גיבשו הבנקים הסכמה לדחות את החובות של דנקנר כלפיהם.

אתמול נחשף ב"גלובס" כי הממונה על ההגבלים העסקיים מאשר לשותפות בלוויתן לנהל במשותף מו"מ ליצוא גז טבעי לטורקיה, ירדן והרשות הפלסטינית על רקע חשיבותם האסטרטגית למדינה. להחלטת הממונה אין קשר להחלטה הצפויה בממשלה בנושא יצוא הגז אולם היא עשויה לסייע בידי השותפים בלוויתן בניסיונותיהם לשכנע את שרי הממשלה כי יצוא הגז מחזק את מעמדה הגיאו-פוליטי של ישראל באזור. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

קמהדע נותרה במוקד לקראת יום המסחר השני בוול סטריט. החברה גייסה 51.6 מיליון דולר בניו-יורק בביקושי יתר של פי 3, אך במחיר נמוך מכפי שביקשה - 9.25 דולר למניה במסגרת הנפקה של כ-5.6 מיליון מניות, לעומת 10.6 דולר לפיו ביקשה לגייס.

בבילון דיווחה אתמול על רכישת 100% ממניות הסטארט-אפ הישראלי Woolik בתמורה ל-8 מיליון שקל במניות ובמזומן. עובדי ווליק ישולבו בבבילון, ומנכ"ל החברה עידו שר סבר ימונה למנהל בכיר בבבילון.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]