אלי גוטמן טוען: לקיתי באירוע לב כי שחקן לא חתם בקבוצה שלי

מאמן נבחרת ישראל תובע מביטוח לאומי להכיר בו כנפגע תאונת עבודה, בעקבות אירוע משנת 2011 בו נודע לו כי מריו פאצ'לקה הסלובקי לא יגיע להפועל ת"א

מאמן נבחרת ישראל בכדורגל, אלי גוטמן, תובע בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה את המוסד לביטוח לאומי ודורש להכיר בו נפגע תאונת עבודה, בגין אירוע הלב בו לקה במהלך עונת 2010/11, אז היה מאמנה של הפועל תל-אביב.

בתביעה שהגיש גוטמן לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה הוא מגולל את האירוע שהוביל, לטענתו, לאירוע הלב בו לקה ושגרם לו להפסיק את עבודתו בהפועל תל-אביב. מדובר בהודעה שקיבל גוטמן ב-28 בינואר 2011 (יום שישי בערב) מהסקאוט של הקבוצה דאז, אסי דומב, לפיו שחקן החיזוק הסלובקי שהיה אמור להגיע לקבוצה - מריו פאצ'לקה - לא יוכל להגיע לקבוצה עקב פציעה. מאותו רגע, נטען בכתב התביעה, החלה שרשרת אירועים שלטענת גוטמן הובילה לאירוע הלב.

"מרגע זה החלה סדרת השתלשלות והתרחשויות מלווה אמוציות וכעסים קשים מלווים בצעקות והתפרצויות - כי התובע הרגיש שהקרקע נשמטה תחת רגליו", נכתב בכתב התביעה. "במקום לשבת לשולחן שמח עם משפחתו והוריו, החל גוטמן בסבב שיחות מהמכשיר הנייד שסופק לו על-ידי הנהלת הקבוצה..."

"גוטמן ניהל במשך כשעתיים 12 שיחות סביב נושא זה, ובתוכן 7 שיחות בינלאומיות... בהמשך השיחות הפכו לקשות במיוחד עם מר שטרן (שלמה, סוכן השחקנים - ט"ו), ועלו לטונים גבוהים עד כדי שהסובבים אותו ביקשו שיירגע - כך גם משפחתו שחששה שמא יחזור המצב מ-2001 עת אושפז בבית-חולים עם בעיה קרדיאלית על רקע התרגזות עם אוהדים".

עוד נטען בכתב התביעה כי "בתום הערב הלך גוטמן לישון והתעורר לגרסתו עם הרגשת צריבה". מאוחר יותר דחה המוסד לביטוח לאומי את תביעתו של גוטמן להכיר באירוע הלבבי בו לקה כ"פגיעת עבודה".

גוטמן לא ויתר, הגיש ערעור לבית הדין לעבודה על החלטת המל"ל וביקש כי האירוע יוכר כתאונת עבודה.

בהחלטת ביניים משבוע שעבר קבעה שופטת בין הדין האזורי לעבודה, איילת שומרוני-ברנשטיין, כי גוטמן להוכיח שהאירוע המדובר נבע ממאמץ בלתי רגיל בעבודתו ומשכך היא מינתה מומחה רפואי, שיבדוק את הקשר הסיבתי בין אירוע הלב לבין ההתרחשות סביב אי הגעתו של פאצ'לקה לקבוצה.

בנימוקיה קובעת השופטת כי מדובר באירוע חריג, למרות ש"במקרה דנן הייתה לנו התלבטות האם היה אירוע חריג או לא, וזאת במיוחד לנוכח מקצועו וניסיונו של התובע, אשר נמצא באופן תדיר במצבי לחץ כמו משחקי כדורגל, תקלות עם אוהדים וכדומה...

"יחד עם זאת, השתכנענו כי הייתה קיימת חריגות מסוימות לאירוע הנדון - זאת לנוכח העובדה כי לא בכל יום נתקל התובע במצב שבו משא-ומתן לעניין שחקן בתפקיד מפתח שהוא חשב שהסתיים - נפרץ, וקיים חשש כי לא ימצא במועד שחקן מפתח".

אחרי קבלת חוות דעת המומחה הרפואי ייתן בית הדי לעבודה החלטה סופית בתביעה.

נציין כי בסופו של דבר הגיע מריו פאצ'לקה להפועל תל-אביב וחתם בקבוצה ב-6 בפברואר 2011.