אגודת העיתונאים לבג"ץ: להעביר את נסטלבאום מתפקידו

‎‎העתירה הוגשה לאחר שהוועד המנהל ברשות השידור החליט להשאיר בתפקיד את מנהל החדשות בערוץ 1, למרות התלונה שהוגשה נגדו בנציבות המדינה ‏‏

‎‎אגודות העיתונאים בירושלים ובתל-אביב הגישו הבוקר (ה') עתירה לבג"ץ נגד רשות השידור, בעניין מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1, משה נסטלבאום.

במסגרת העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אילן בומבך, מבקשות האגודות מרשות השידור לנמק מדוע היא אינה מעבירה את נסטלבאום מתפקידו, לפחות עד לבירור התלונה שהוגשה נגדו במשרד נציבות שירות המדינה.

‏לעתירה מצורף עותק של התלונה שהוגשה לנציבות, שבה מפורטות טענות שהועלו על-ידי יגאל רביד, עורך ומגיש חדשות, ורותם אברוצקי, כתב, במאי ומפיק ברשות השידור.

השניים טוענים כי לאורך שנות עבודתם עם נסטלבאום הוא נהג לכנותם ולהתבטא נגדם באמירות בוטות ומעליבות בקשר לנטייתם המינית. עוד טוען רביד כי נסטלבאום ניצל את מעמדו והתנכל לו במהלך העבודה המשותפת.

אישומים לא חמורים?

‏לפני שבועות אחדים דן בנושא הוועד המנהל של רשות השידור והחליט שלא להעביר את נסטלבאום מתפקידו. הוועד טען בנימוקיו כי האישומים אינם חמורים, וכי יש להתחשב בוותק של נסטלבאום ברשות השידור ובכך שאין לו עבירות משמעותיות קודמות.

‏לאחר מכן דנה בנושא ועדת האתיקה של רשות השידור, שקבעה כי היא "אינה רואה בעין אחת עם הוועד המנהל, וחושבת שבשלב זה יש להעביר את נסטלבאום לתפקיד שאין בו קשר לניהול עובדים".

אחראי על עשרות עובדים

‏‏במסגרת העתירה תוקפות אגודות העיתונאים את החלטת הוועד המנהל ברשות השידור וטוענות כי "הוועד התעלם, או לא נתן משקל ראוי, לשיקול בדבר רמתן המוסרית של העבירות המפורטות בתלונה".

עוד נטען כי נסטלבאום אחראי על עשרות עובדים, מהם כ-20 אשר משמשים כעדים במסגרת בירור התלונה בנציבות, ולכן בלתי אפשרי שהוא ימשיך להיות בתפקיד ניהולי עד להכרעה בנושא התלונה.

יש לציין כי בהחלטת הוועד המנהל נרשמה התייחסות לכך, ונסטבלאום התבקש שלא לשוחח בנושא עם העובדים הכפופים לו.

‏‏נסטלבאום הפנה לקבלת תגובה מרשות השידור. מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו לא מגיבים על נושאים התלויים ועומדים בערכאות". ‏‎‎‏ ‏