נעילה חיובית בבורסה בהובלת טבע ופריגו; מלאנוקס ירדה

דוח תעסוקה חיובי דחף שלשום את וול סטריט לעליות שערים ■ בית המשפט המחוזי בתל אביב העניק לנוחי דנקנר ארכה להגיע להסדר חוב ב-IDB ■ מאבק על השליטה בחבס

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') במגמה חיובית על רקע העליות שנרשמו בבורסות העולם במהלך יום שישי לאחר פרסום נתוני התעסוקה המפתיעים לטובה בארצות הברית. בישראל, צפוי להתפרסם השבוע מדד המחירים לצרכן של חודש מאי והפרוטוקולים של דיוני הריבית של בנק ישראל.

"כבר עתה התחייבויות הממשלה להוצאות בשנים 2015 ואילך גבוהות בכמה מיליארדי שקלים מהתקרה הקבועה בחוק. במידה והצמיחה לא תהיה מהירה במיוחד, גם אם הממשלה תפחית את התחייבויותיה להוצאות בהתאם לתקרה, יהיה צורך בהעלאה נוספת של ההכנסות ממסים כדי לעמוד ביעדי הגירעון לשנים 2015 ו-2016", כך נכתב בסקירה שפרסם היום בנק ישראל. (לסיפור המלא)

המסחר בבורסה ננעל ביום חמישי בירידות שערים קלות, כשמדד ת"א 25 יורד בכ-0.09% וננעל על רמה של 1225.26 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל טוען כי בשל הדשדוש המתמשך במדד, לא תפורסם תחזית כלשהי לגביו עד שהוא יפרוץ למעלה או למטה, ובינתיים נשארים במצב של המתנה.

בזירת המאקרו המקומית, יפרסם בנק ישראל ביום שני הקרוב את הפרוטוקולים של דיוני הועידה המוניטרית של בנק ישראל. הפרוטוקולים עשויים לשפוך אור על הודעת בנק ישראל, למרות שהייתה צפויה, להוריד את הריבית בפעם השנייה תוך שבועיים ב-0.25 נקודות האחוז. הפרוטוקולים עשויים לספק גם מידע לגבי אפשרות של הורדת ריבית נוספת בעתיד הקרוב.

נעבור לעולם שם ננעל המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט בעליות שערים וזאת לאחר פרסום נתוני התעסוקה לחודש מאי. שיעור האבטלה אומנם עלה מעט לשיעור של 7.6% מרמה של 7.5% אך החדשות שעודדו את המשקיעים היה הגידול הניכר בכוח העבודה. מהנתונים שפורסמו ביום שישי עולה כי במגזר הלא-חקלאי נוצרו 175 אלף משרות במאי, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 160 אלף משרות.

בשל השיפור בשוק העבודה האמריקאי גוברות ההערכות כי הפדרל ריזרב יתחיל להפחית את היקף רכישות האג"ח החודשיות שלו. מסקר שערכה סוכנות "בלומברג" בקרב אנליסטים עולה כי הפדרל ריזרב יחל לסגת בחודשים הקרובים מההתערבות שלו בשווקים הפיננסיים ויצמצם את רכישות האג"ח שלו, העומדות היום על 85 מיליארד דולר בחודש, ותרד לעבר ה-65 מיליארד דולר.

רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מציין הבוקר כי "להערכתנו, כל עוד נתוני התעסוקה חיוביים, אך בתוך ההערכות המוקדמות ולא עולים מדרגה (כגון תוספת של 200,000-250,000 בחודש), ושיעור הבלתי מועסקים נמצא רחוק מאזור 6.5%-7% מכוח העבודה האזרחי, אמנם יגדל רף החששות והעצבנות שה-Fed יוריד את הרגל מדוושת הדלק, אך ה-Fed עצמו ימתין שקצב האינפלציה בארה"ב (1.1% בלבד ב-12 החודשים האחרונים) יהיה קרוב מספיק לרף של 2.5% שהציב כתנאי להידוק המדיניות, ועד אז יחכה, או יעשה זאת באיטיות רבה".

ביהמ"ש נתן עוד זמן לדנקנר ול-IDB

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, מסר היום את ההחלטה שלו בנוגע לבקשת מחזיקי האג"ח לכפות הסדר חוב ב-IDB פיתוח. אורנשטיין הורה היום לנוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין להגיש מתווה להסדר חוב תוך חודשיים ולמכור את החזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח. כספי תשללומי האג"ח יועבר לחשבון נאמנות. אי.די.בי תצטרך לממש החזקותיה בכלל ביטוח עד ה-22 באוגוסט ובמקביל החליט השופט לדחות את תשלומי האג"ח עד ה-23 ביוני. (לסיפור המלא)

מניות טבע ופריגו עלו על רקע פערי ארביטראז' חיוביים מול ניו-יורק.

חברת BGI, המייצרת את בגדי בגיר, מגישה הצעת רכש הטומנת בחובה הסדר חוב לחברת חבס , בהמשך להצעת הרכש שהגישה חברת אספן. הלילה פרסמה BGI דיווח לבורסה בו הצעה חדשה המתיימרת להיות טובה יותר מזו של אספן. BGI מתחייבת להשקיע 72 מיליון שקל בחבס (לעומת 70 מ' ש' בהצעה של אספן), 54% מהחוב יומר למניות עבור BGI (לעומת 56% בהצעת אספן), 46% יומרו למניות לנושים (לעומת 44% בהצעת אספן) וכמו כן יוקצו 2 סדרות אג"ח חדשות ב-108 מ' ש' כל אחת (לעומת 100 מ' ש' בהצעת אספן). השווי המינימלי של חבס לפי הצעת BGI יעמוד על 118 מ' ש', לעומת 100 מ' ש' בהצעת אספן.

יצרנית השבבים טאואר ו-Cavendish Kinetics הודיעו ביום חמישי על שיתוף פעולה לייצור המוני של מוצרי MEMS RF לשוק המכשירים הניידים. מקורות בשוק מעריכים את היקף שיתוף הפעולה עבור טאואר בתוספת הכנסות של כ-20 מיליון דולר בשנה החל מ-2013.

קידוח "ים 3" של חברת שמן נפט וגז צפוי להתחדש בימים הקרובים לאחר שהופסק בעקבות תקלה לפני כחודשיים, כך נודע ל"גלובס". הקידוח צפוי להתחדש לאחר שהחברה ביצעה עבודות להרחבת הפיר והצליחה להתגבר על בעיית הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת הקידוח.