נתי שוברט את מסיים תפקידו כיו"ר מועצת הכבלים - ואין מחליף

כהונתו של שוברט הוארכה פעמיים, והחוק אינו מאפשר הארכה נוספת ■ ככל הנראה ארדן אינו ממהר לקדם את מינויו של אריאל משעל למחליפו של שוברט

נתי שוברט מסיים בימים אלה את תפקידו כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין. זאת, לאחר שכהונתו כממלא מקום הוארכה פעמיים, והחוק אינו מאפשר הארכת כהונה נוספת.

לא מן הנמנע כי במשרד התקשורת בוחנים את האפשרות המשפטית להארכה קצרה נוספת של מילוי מקום, עד למינוי יו"ר קבוע.

כך או אחרת, נראה כי השר גלעד ארדן לא ממהר לקדם את מינויו של איש התקשורת אריאל משעל לתפקיד, למרות שנבחר על-ידי קודמו בתפקיד משה כחלון.

עתידה של מועצת הכבלים והלוויין לוט בערפל, לאור העובדה שהשר ארדן יגיש בקרוב הצעת חוק לאיחוד מועצת הכבלים והרשות השנייה. מי שצפוי לעמוד, ככל הנראה, בראש המועצה המאוחדת ולפחות להוביל את הליך האיחוד הוא מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, שנבחר לתפקיד בתקופתו של כחלון ומונה עם כניסתו של ארדן לתפקיד.

הלבטים היו האם נכון בצל מציאות זו למנות יו"ר למועצה, שיפעל תוך ידיעה כי זמנו בתפקיד מוקצב בזמן. ועדיין, החוק מחייב מינוי קבוע לתפקיד כל עוד המועצה קיימת, ועל-פי גורמים במשרד התקשורת, השר בוחן מועמדים לתפקיד.

משעל נבחר על-ידי כחלון בימי הממשלה הקודמת, בסמוך להכרזה על יציאה לבחירות. בתקופת המעבר בין הממשלות הגיש משעל עתירה לבג"ץ, שבו דרש את השלמת מינויו בטענה כי אין הוא מינוי פוליטי, אלא מינוי מקצועי. בחודש שעבר איפשר בג"ץ למשרד התקשורת לדחות בחודש נוסף את ההחלטה בנושא המינוי. בימים אלה פוקע גם תאריך זה.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.