צו עיקול נגד אדרי-אל עקב תביעה לתשלום שכר-טרחה

התביעה: בעל השליטה לא שילם 1.3 מיליון שקל עבור תיווך בעסקה מ-2011

במקביל להידרדרות במצבה העסקי, חברת הנדל"ן אדרי-אל, הנמצאת בשליטת גבי אדרי, מסתבכת גם בבית המשפט.

בית משפט השלום בצפת הוציא צו עיקול זמני, במעמד צד אחד, על סך כ-1.3 מיליון שקל, על זכויות אדרי-אל בקניון דיזינגוף סנטר בתל-אביב ובקניון קריית שמונה, וכן על שכר הדירה שאמור להיות משולם לאדרי-אל על-ידי הרשתות בקניונים, ועל כספים ונכסים פיננסיים אישיים של גבי אדרי.

העיקול ניתן לבקשתו של עו"ד מנחם פרנקל, במסגרת תביעה שהגיש נגד אדרי לתשלום שכר-טרחה בסך 1.3 מיליון שקל, עבור תיווך בעסקה שהושלמה בסוף שנת 2011.

מדובר בעסקה לרכישת שתי קומות של שטחי מסחר (הראשונה והשלישית) ו-73% מחניון מגדל האופרה מידי חברת אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב.

לאחרונה חלה הידרדרות משמעותית במצבה של אדרי-אל. בין היתר, קרן ריט 1 ביטלה עסקה לרכישת חלק מנכסיה תמורת 173 מיליון שקל, בטענה להפרה יסודית של ההסכמים; וחברת הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג החוב של החברה - אג"ח בהיקף של 350 מיליון שקל - בשמונה רמות ל-CC (רמת השקעה נמוכה מאוד), והדגישה כי "קיימת סבירות גבוהה לחדלות פירעון בטווח הקצר". לדוחות אדרי-אל לרבעון הראשון צורפה הערת "עסק חי".

"נעלם וחזר אחרי 3 שנים"

בכתב התביעה והבקשה לצו העיקול הזמני טען עו"ד פרנקל כי במארס 2006 פנה אליו גבי אדרי וביקש לשכור את שירותיו לניהול משא-ומתן עם חברת אלרוב, לצורך רכישת שטחים במגדל האופרה בתל-אביב, ובתמורה לתשלום שכר-טרחת עורכי דין בגובה 1% מסכום העסקה.

ואולם, נטען בבקשה, בזמן שפרנקל טיפל בביצוע העסקה, נעלמו עקבותיו של אדרי, וכל פניותיו ומכתביו של פרנקל אליו לא נענו. רק בחלוף 3.5 שנים, בדצמבר 2009, טוען עו"ד פרנקל בתביעתו, התקשר אליו גבי אדרי וביקש שוב לשכור את שירותיו לצורך חידוש המשא-ומתן עם אלרוב.

בתביעה ובבקשה לצו עיקול נטען כי שוב קישר פרנקל בין אדרי לאקירוב, ובמשך חודשיים פעל לקידום העסקה. ואולם, נטען, לאחר זמן מה נעלם אדרי שוב, כשהוא מותיר את פרנקל "ככלי ריק, ובמבוכה קשה" מול אקירוב.

בהמשך נטען כי כעבור זמן קצר פנה אדרי לאקירוב באמצעות "מתווך אחר" ומידר את עו"ד פרנקל מהעסקה.

לטענת פרנקל, עם פרסום העסקה פנה לאלפרד אקירוב ולגבי אדרי, ודרש את שכרו, ובעקבות זאת הציע אקירוב כפשרה לשלם לו רק את מחצית הסכום המגיע לו, ואולם גבי אדרי נעלם שוב, ומאז לא עונה לכל פניותיו.