הקמפוס החדש של בצלאל יתוכנן על ידי משרד אדריכלים יפני

הקמפוס החדש עתיד להיבנות במרכז העיר, על מגרש בשטח 13 וחצי דונם במגרש הרוסים ולכלול כ-40 אלף מ"ר בנוי ■ על פי התוכנית עתידה הבנייה להסתיים בשנת 2017

המבנה החדש של בצלאל יתוכנן על ידי משרד האדריכלים היפני SANAA זוכה פרס פריצקר, בשיתוף עם משרד ניר קוץ אדריכלים. עלות הקמת הפרויקט עומדת על כ-100 מיליון דולר, כאשר רבע מסכום זה ימומן על ידי תרומה של קרן מנדל האמריקאית, כך הודיעו היום בבצלאל במסגרת חשיפת התוכניות החדשות לקמפוס.

הקמפוס החדש עתיד להיבנות במרכז העיר, על מגרש בשטח 13 וחצי דונם במגרש הרוסים ולכלול כ-40 אלף מ"ר בנוי. על פי התוכנית עתידה הבנייה להסתיים בשנת 2017. יתרת 75 מיליון הדולר הנחוצים להקמת הפרויקט ימומנו על ידי מכירת הקמפוס הקיים בהר הצופים, מגיוס כספים נוסף של בצלאל ומתקצוב ממשלתי.

הבניין החדש יכיל חדרי לימוד, חדרי סטודיו, משרדים, אודיטוריום, אזור תפעולי וסדנאות שונות.

"לכבוד הוא לנו ואנו אסירי תודה על תרומה זו," אמרה פרופסור אווה אילוז, נשיאת בצלאל, "הקמפוס החדש של בצלאל יהיה בית לאקדמיה הטובה ביותר לאמנויות, עיצוב וארכיטקטורה בישראל. בעקבות הסטטוס הזה, בצלאל יהפוך למוסד המוביל בחשיבה חדשנית על התרבות הישראלית בכללותה".

מר מורטון ל. מנדל, יו"ר ונשיא הקרן, אמר: "כחלק מיחסיה הארוכים עם אקדמית בצלאל, קרן מנדל מברכת על ההזדמנות לסייע לבצלאל בבניית הקמפוס החדש במרכז העיר ירושלים. התרומה מייצגת את רצוננו לתמוך בבצלאל, בעיר ירושלים ובקידום האמנות בישראל".

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, אמר: "בשם תושבי ירושלים, ברצוני להודות לקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל על תרומתה הנדיבה לקמפוס החדש של בצלאל בלב העיר. נוכחותו של מוסד חלוצי כמו בצלאל מסמנת נקודת מפנה היסטורית ברנסנס התרבותי של ירושלים. האתר החדש ימשוך אלפי סטודנטים, צעירים ואמנים למרכז העיר ויבטיח ירושלים הומה, תוססת וחדשנית - בירת היצירתיות העולמית".

"הקמפוס החדש מייצג פריצת דרך עבור האקדמיה, עם בניין שייענה על הצרכים המתפתחים שלנו לאור העלייה היציבה והמשמעותית במספר הסטודנטים שלנו," אמר דור לין, מנכ"ל בצלאל, "במקביל, אלה הן גם חדשות נהדרות מבחינת חידוש פניו של מרכז העיר."

קרן מנדל, שהוקמה בקליבלנד, אוהיו על ידי שלושת האחים למשפחת מנדל בשנת 1953, שמה בראש מענייניה השכלה גבוהה, חינוך יהודי והמשכיות, מנהיגות חברתית והתחדשות אורבנית, ומשמשת תומכת ותיקה של האקדמיה. בנוסף למימון תערוכת סוף השנה של בצלאל במשך שנים רבות, בונים משרדי הקרן בישראל אוסף עבודות פרי יצירתם של תלמידי בצלאל. האוסף מונה כיום מעל 100 עבודות ממחלקות הקרמיקה והזכוכית, האמנות והצילום.