"מעריב": למרות הפרישה מרצון - ההנהלה רוצה להמשיך לפטר

עפ"י הסכם רכישת "מעריב", בן-צבי היה רשאי לפטר 10% מהעובדים לאחר חצי שנה, אך לטענת העובדים, הליך הפרישה מרצון אמור היה לייתר את הפיטורים ■ בתוך כך זומנו היום כל 60 עובדי הדפוס של "מעריב" לשימוע לפני פיטורים

ועד עובדי "מעריב" יוצאים נגד כוונת הנהלת העיתון להמשיך ולפטר עובדים, למרות הליך הפרישה מרצון עליו חתמו כ-160 עובדים - על 40 מתוכם הטילה ההנהלה וטו, והם ימשיכו לעבוד בעיתון.

על-פי הסכם רכישת "מעריב", שלמה בן-צבי היה רשאי לפטר 10% מהעובדים, כלומר 35 עובדים, לאחר חצי שנה. אולם לטענת העובדים, הליך הפרישה מרצון שסוכם עם ההסתדרות אמור היה לייתר את הפיטורים.

במכתב שהוציא היום (ד') ועד הפעולה של "מעריב" לעובדים, הם מתבקשים לעדכן במקרה שקיבלו זימון לשימוע.

"נודע לנו כי בניגוד לסיכומים המוקדמים עם ההנהלה לפני התוכנית לפרישה מרצון, התחילו עובדים ביממה האחרונה לקבל זימונים לשימועים לקראת פיטורים", נכתב. "כמו שאמרנו בעבר, מבחינתנו ההנהלה מיצתה מזמן את זכותה להקטנת מספר העובדים הנקלטים ב-10% ועוד הרבה מעבר לכך, ואין לה שום זכות לפטר עובדים נוספים המוגנים על-ידי ההסכם הקיבוצי.

"מכיוון שכך אנחנו נערכים לנקוט בצעדים על מנת לעצור את השימועים והפיטורים. עובדים שקיבלו זימון לשימוע מתבקשים ליצור קשר עם הוועד בדחיפות. זכותכם להיות מיוצגים בשימוע על-ידי נציגי הוועד והארגון, והארגון אף מציב הגנה משפטית מלאה לכל מי שבסכנת פיטורים, ולכן חשוב במיוחד שתדברו איתנו".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "אנו פועלים בהתאם לחוזה שקיבל תוקף חוקי של בית המשפט, ולפיו ניתן לבצע התייעלות במצבת כוח-האדם בחברה עד 10%, וזאת מתוך מטרה להביא את החברה ליציבות כלכלית".

כל עובדי הדפוס יפוטרו

בתוך כך זומנו היום כל עובדי הדפוס של "מעריב", 60 במספר, לשימוע לפני פיטורים. מחר (ה') אמור היה להתקיים דיון בבקשת צו מניעה לפיטוריהם שיזמה ההסתדרות. בהסתדרות אומרים כי מדובר בפיטורים חד-צדדיים.

סגן יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמיר ירון, מסר היום: "אנו מתנגדים בכל תוקף למהלכים חד-צדדיים של ההנהלה. הנהלת 'מעריב' עדיין לא הפנימה שאין תחליף להידברות ולמשא-ומתן עם ההסתדרות ונציגות העובדים. למרות שההנהלה ידעה שמתקיים מחר דיון בנוגע לשינויים הארגוניים בבית הדפוס בחברה, היא פיטרה באופן חד-צדדי את כלל העובדים יום לפני הדיון".

מ"מעריב" נמסר בתגובה: "פעילות בית הדפוס גורמת להפסד של 10 מיליון שקל בשנה ופוגעת אנושות במאמצי החברה להבריא כלכלית את 'מעריב' ולהבטיח את המשך קיומו ועתידו. אנו מנהלים משא-ומתן עם ההסתדרות במשך למעלה מ-3 חודשים על מנת לאפשר פרישה מרצון של העובדים, וצר לנו על כך שההסתדרות בחרה לדחות את כל ההצעות שהעלינו, ובכך היא פועלת נגד האינטרס של עובדי בית הדפוס עצמם ומסכנת את עתידם של כלל עובדי החברה".