צפו בסרטון: "בכל פעם שצופים בריאליטי - ספר מתאבד"

מיני קמפיין של שתי עובדות ב"ידיעות ספרים" בא לעודד קריאת ספרים על פני צפייה בתוכניות ריאליטי ■ "אם אתם רוצים להציץ לחיים של אנשים - תפתחו ספר"

לרגל חודש הספר בישראל, שתי עובדות ב"ידיעות ספרים", חברת הוצאות הספרים מקבוצת "ידיעות אחרונות", יצאו במיני קמפיין לקידום קריאת ספרים, בתמיכת הוצאת הספרים.

הילית נעמת-מרילוס, שעוסקת ביחסי הציבור לספרי יהדות ב"ידיעות ספרים"; ורינת פרימו, עורכת ספרי ילדים ונוער בהוצאה, העלו היום ליו-טיוב (כאן) ולפייסבוק (כאן) סרטון שביימו וצילמו בכוחות עצמן וללא מימון חיצוני - תחת הכותרת "בכל פעם שאתם צופים בריאליטי - ספר מתאבד".

הסאונד בסרטון מדמה מוזיקה של תוכנית ריאליטי, ומוצג בו הספר "סטונר" של ג'ון וויליאמס מהוצאת "ידיעות ספרים", ש"קופץ אל מותו" למשמע המוזיקה של הריאליטי - בצורה הומוריסטית כמובן.

ידיעות ספרים / מתוך יו טיוב
 ידיעות ספרים / מתוך יו טיוב

הסרטון בא לקדם, כאמור, קריאת ספרים על פני צפייה בתוכניות ריאליטי בטלוויזיה, ובו נכתב כי "אם אתם רוצים להציץ לחיים של אנשים - תפתחו ספר". את הקריאייטיב לסרטון עשו נעמת-מרילוס ופרימו, והוא בוים בידי תמר דרכלי.

נעמת-מרילוס אמרה היום (ה') ל"גלובס" כי ה"תקציב" כולו הגיע במימון עצמי ובעידוד כמובן של "ידיעות ספרים". "רצינו להעלות משהו שהוא מציק ומטריד, באופן מצחיק ורענן. היו לי הרבה טייקים, אבל בסוף יצא טוב - קיבלנו המון תגובות טובות", היא אמרה.

נעמת מרילוס גם כתבה בפייסבוק שלה כי "לא את המיץ של הזבל הזה שאתם קוראים לו 'האח הגדול', או 'המירוץ למיליון' הזה שנמשך כמו הנצח, או הדרעק הזה של השפים שמכינים מרק בטעם הדמעות של סבתא שלהם עליה השלום שנהרגה בעיראק מקובה תועה, או אלה שמחפשים אהבה בחשיכה, או המשפחות שמכניסות את סופר נני/אלון גל לבית שלהם, עם מצלמות, כדי שכל השאר ירגישו טוב עצמם שהילדים שלהם לא כאלה חוליגנים, אההה, ושכחתי כמובן את כל הריאליטי-טראש-מוזיקליים שיותר מכישרון צריך סיפור חיים קורע לב ושופטות כוכבניות בכייניות. לא סובלת את הריאליטי הזה, אבל לא יכולה לחיות בלי הריאליטי שלי".