הרשות השנייה לא אישרה את הלוח של רשת: יותר מדי ריאליטי

דרשה תיקונים ללוח, בין היתר בשל עודף תוכניות ריאליטי לעומת תוכניות מסוגה עילית, השלמת חוסר בתוכניות תעודה וחוסר בהוצאה על סרטי קולנוע ישראליים

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, לא אישרה את לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 רשת לחצי השני של השנה.

הוועדה דרשה תיקונים ללוח, בין היתר בשל עודף תוכניות ריאליטי לעומת תוכניות מסוגה עילית, השלמת חוסר בתוכניות תעודה, חוסר בהוצאה על סרטי קולנוע ישראליים, חוסר בתוכניות מועדפות במכסת שיח ציבורי ובמכסת מורשת ותרבות יהודית.

ההחלטה התקבלה לאחר המלצה דומה של הדרג המקצועי ברשות.

רשת נדרשה להעביר לרשות השנייה פירוט כנדרש בעניין שיבוץ תוכניות תחקיר וכן חיזוק האלמנטים התחקיריים בתוכנית "תוכנית חיסכון". רשת נדרשה לבצע את התיקונים בלוח בתוך שבוע, אז יתקיים דיון נוסף.

בתוך כך אישרה הוועדה את לוח השידורים של חדשות 2 לעונה השנייה.

יו"ר ועדת הטלוויזיה, יעקב שחם, מסר: "לאור העובדה שמחויבויות הזכיינית הופחתו ב-2013 כתוצאה מתיקון החקיקה בכנסת, נדרשת רשת לעמוד במחויבויות שנשארו לה במלואן. הוועדה הדגישה כבר מספר פעמים את החשיבות הרבה שהיא מייחסת לקיומן של תוכניות תחקירים, ובפרט תחקירים כלכליים, שישרתו את ציבור הצופים, ולצערנו הדבר לא בא לידי ביטוי בלוח שהוגש לנו".

מרשת נמסר בתגובה: "רשת סמוכה ובטוחה כי לוח השידורים אשר הוצג לרשות היום, והתיקונים הקלים אשר יבוצעו בו במהלך הימים הקרובים, יאושרו. רשת תמשיך להציג את הלוח האיכותי והמגוון בישראל".