"רפורמת ארדן בטלוויזיה הרב-ערוצית גובלת בהלאמה"

עו"ד רמי בן-נתן, מומחה לדיני תקשורת: "היוזמה למכירה סיטונאית של שידורים נראית לי מרחיקת לכת באופן יוצא דופן. אין לה אח ורע בעולם המערבי"

"אנו עומדים בפתחה של רפורמה נוספת בשוק התקשורת" - כך אומר בשיחה עם "גלובס" עו"ד רמי בן-נתן, שותף מייסד בפירמת עורכי הדין ארדינסט-בן-נתן ושות', המתמחה בין השאר בדיני תקשורת ומדיה והמייצג בין היתר את חברת הלוויין yes.

לדבריו, "נראה כי השר גלעד ארדן שם לו למטרה להפחית את המחיר שהציבור משלם עבור שידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית. בכרך התקשורת שבחוק ההסדרים החדש ישנה התייחסות מרחיקת לכת לסמכויות שהשר מתכוון ליטול לעצמו בקשר לשיווקה של חבילה צרה.

"ראשית, בכוונתו לקבוע את מחיר החבילה. ושנית, בכוונתו לחייב את חברות הכבלים והלוויין למכור מכירה סיטונאית של החבילה לבעלי רישיונות תקשורת אחרים, כלומר לחברות הסלולר, כנראה פרטנר וסלקום".

לדברי בן-נתן, "היוזמה למכירה סיטונאית של שידורים נראית לי מרחיקת לכת באופן יוצא דופן. אין לה אח ורע בעולם המערבי. גם אם אין כאן פופוליזם לשמו, הרי שרוחו של השר הקודם משה כחלון מרחפת מעליה. זו מידת התערבות בעסקים פרטיים הגובלת בהלאמה - מעשה שלא ראוי שייעשה, ודאי לא לפני שייבחנו כל היבטיו המשפטיים והרגולטוריים.

"לגופו של עניין, דווקא מהלך כזה עלול לשים קץ לחלומם של הרגולטורים שתתפתח תחרות ממשית לשידורי הטלוויזיה של yes והוט, שאותה יובילו חברות הסלולר, עדיין השחקניות החזקות והעשירות בשוק, שכבר היום יכולות להשתמש במערך ההפצה הקרקעי (עידן פלוס) כפלטפורמה להוספת שידורי פרימיום.

"יש לי חשש שלצורך השגת יעד פשוט יחסית - הורדת מחיר החבילה הצרה - ייעשה שימוש בציוד מכני כבד, שיגרום לפגיעה קשה ב-yes ובהוט, ויגרום לטלוויזיה הרב-ערוצית מה שהאמריקאים מכנים collateral damages".

* הראיון המלא עם עו"ד רמי בן-נתן - במהדורה המודפסת של "גלובס".