לא מתביישת לטעון שרק עכשיו גילית על ההתנהלות המאפיוזית של חסן? את מנהיגה שאינה ראויה להנהיג

אורית-קלייר ארזי בטור נוקב על התנהלות ח"כ שלי יחימוביץ' בפרשת אלון חסן ■ "תמיד סינגרת בחירוף-נפש על התרבות ה'חסנית'" ■ "אין לך מנהיגות, אלא דווקא פרגמטיות אינטרסנטית בדרך לכיסא. ואת עוד יוצאת נגד שר האוצר ורה"מ?"

ח"כ שלי יחימוביץ', תגידי, את לא מתביישת? את לא נבוכה? אפילו קצת? רק עכשיו גילית על ההתנהלות המאפיוזית של אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד? כי אם כן, אין לך מושג מה קורה בשטח עליו את מתיימרת להגן, את לא קוראת עיתונים? חשיפת "הארץ" מ-2011? היית כנראה על פלנטה אחרת...

כל אלה די בהם כדי לערער על יכולתך לשמש בתפקידך הציבורי בכלל, ובמפלגת העבודה בפרט. ואם, כפי שמתבקש להניח, ידעת גם ידעת את הדברים משך שנים ולא פעלת בנדון - אז את מיתממת, מתחסדת ובעיקר צבועה.

במובן הזה את גרועה מחסן עצמו, שהרי את, כנבחרת ציבור, אמורה לבער את חוקי המשחק המעוותים המאפשרים לגידולי הפרא ה"חסניים" לשגשג ולכבוש כל חלקה ציבורית טובה, דרך כל הוועדים הביריוניים במשק. אך במקום זאת, מאז ומתמיד רוממת, קידשת וסינגרת, בחירוף-נפש ובלשון חדה ושוצפת, על התרבות ה"חסנית" הזו ממש, ובכך בחרת להיות חלק מן המנגנון ההסתדרותי המושחת שהביאנו עד הלום.

את מבינה עכשיו למה כשלת בבחירות, שלי? כי הציבור רוצה יותר שיוויון ולא יותר קוזה-נוסטרה מאפיוזית מבית מדרשך ומדרש בני-בריתך עמיר פרץ (בעבר) ועופר עיני (בהווה); כי הציבור ראה דרך הטפתך הריקה ל"צדק חברתי", שנעשתה תוך תמיכה בת-שנים בכל מה שהוא ההיפך הגמור והקיצוני ביותר ממנו!

שוב ושוב מתברר שהכסף הגדול באמת והעושק הציבורי הנפשע מכולם נמצאים במחשכי התרבות ה"חסנית", שבמקרה "הטוב" מקבילה לחלוטין לתרבות הטייקונית הבזויה של שוק ההון, ובמקרה הרע - אף חמורה ממנה.

מנהיגה אמיתית מן הסוג שאת מתימרת להיות, נקייה מכל רבב ועשויה ללא חת, הייתה יוצאת כנגד השיטה המושחתת, בכל מקום בו היא נמצאת ובכל עת. אולם העובדה שבחרת להגיב רק לאחר כתבה בערוץ 2 , כשכבר ברור שלא ניתן עוד להכשיר את השרץ ויש להיפטר ממנו נקודתית, טקטית, אך מבלי לטפל בבעיית הליבה, אסטרטגית, בדומה למקרה גילה אדרעי, לשעבר יו"ר ועד עובדי הרכבת.

תמיד בחרת, שלי, להגדיר רק את הקפיטליזם החזירי כאויב הציבור מס' 1, תוך תמיכה אקטיבית, כמו גם פסיבית (כזו הנובעת מעצימת עין וטמינת הראש בחול) בתאומו הזהה לחלוטין - הסוציאליזם החזירי. בכך איפשרת הנצחה והעצמה של העיוות הנובע מחוסר האיזון ההזוי הזה, כפי שהוא בא לידי ביטוי בשיח הציבורי ובחקיקה הפרלמטרית, עד כדי הטעייה ומעילה בתפקידך ממש. כן, כך תרמת אקטיבית להלבנת סממני פשע מאורגן על-ידי הנחלת שימוש שגוי ביופמיזם "עבודה מאורגנת".

כל אלה מעידים בעיקר שאין לך מנהיגות, אלא דווקא פרגמטיות אינטרסנטית בדרך לכיסא. ואת עוד יוצאת כנגד שר האוצר, ראש הממשלה ושות' (שאני ממש לא בעדם)? את אותו הדבר, רק מהאופוזיציה. אכן כן, שלי - את חלק מהבעיה, לא הפתרון.

* הכותבת היא מנכ"ל BossProblem, הפורטל להצלחה בעבודה יועצת ארגונית בכירה ופסיכולוגית חברתית.