חלק מבסיס חיל הים באילת יפונה לטובת מגורים

בתוך שלוש שנים משרד הביטחון יפנה 90 דונם בדרום העיר, ותיווצר רצועת חוף חדשה לטובת תיירות ומאות יח"ד

משרד הביטחון יפנה 90 דונם מבסיס חיל הים באילת, וישיב את הקרקע למינהל מקרקעי ישראל. זאת, הודות להסכם שהושג בימים האחרונים בין ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לבין בצלאל טרייבר, סמנכ"ל וראש אגף מבצעים ונכסים במשרד הביטחון. את שטח הבסיס, שיצטמצם למחצית מהיקפו הנוכחי, צפוי המינהל לשווק במכרזים לטובת מאות יחידות דיור.

שטח הבסיס, המשמש את הזרוע המנהלתית של חיל הים באזור, ממוקם משני צדיו של כביש 90 בדרום העיר - בין אזור המלונות לגבול מצרים. הקרקע שצפויה להתפנות ממוקמת דרומית למלון מרידיאן, ופינויה ייצור רצועת חוף חדשה שבשל הסמיכות לים, אם תשווק על ידי המינהל, תוגדר לשימושי מלונאות ותיירות. החלק המשמעותי שיתפנה, נמצא בחלקו המערבי של כביש 90, כאשר על חלק זה תתאפשר בנייה למגורים.

במשרד הביטחון מעריכים כי בשבועות הקרובים יתגבש הסכם לפינוי הבסיס עם המינהל, שיכלול את מרכיב עלויות ההעתקה שיושקעו בהעברת החלק המתפנה של הבסיס לחלק הצפוי להישאר, וזאת באמצעות הגבהת המבנים הקיימים בבסיס בשתיים עד שלוש קומות. עוד מעריכים במשרד הביטחון, כי במידה ולא יהיו עיכובים מיוחדים, פינוי הבסיס יושלם בתוך שלוש שנים, בין היתר כי מדובר בפינוי פשוט יחסית של בנייה קלה, ללא אזבסט או קרקע מזוהמת.

עוד הדגישו במשרד הביטחון, כי כעת נערך המשרד להליך של קדם תכנון, שצפוי לכלול בתוכו הסטה קלה של כביש 90 מערבה ממיקומו הנוכחי. בנוסף, במשרד הביטחון שומרים לעצמם את הזכות להעתיק בעתיד את שטחי הבסיס שיפונו, לשטחי הנמל האזרחי שיוקם דרומית לבסיס הקיים, בהתאם לתמ"א 13.

"אין שום הצדקה לכך שבעיר אילת ישנן שלוש מובלעות נמליות על שטח כה קטן", אמר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ל"גלובס". "כל השטח שלנו מתפרש על פני 13 קילומטרים, מטאבה לעקבה, וכולל ברצועה זו גם נמל צבאי, גם נמל אזרחי וגם נמל נפט. ולכן, בכל מקום שניתן לצמצם את שטחי הנמלים למעט הנמל האזרחי, ראוי לצמצם. התחלתי במהלך לפני תשע שנים תוך הפעלת לחצים רבים ואני שמח שהגענו להבנות עם משרד הביטחון". יצחק הלוי הוסיף, כי "פינוי הבסיס יאפשר הקמת שכונת מגורים אקסקלוסיבית, בשל הקרבה לים".

מלבד פינוי הבסיס הוסכם בין עיריית אילת למשרד הביטחון, כי מסיבות אסתטיות, האחרון ישקיע סכום של 200 אלף שקל, לצביעת החומה המקיפה את הבסיס, כך שתהייה מזמינה יותר עבור התושבים והתיירים בעיר.