נעילה שלילית בבורסת ת"א; פרוטליקס ורציו רשמו עליות

נתניהו הכריע: ישראל תשמור לעצמה 60% מעתודות הגז ■ דריכות בשווקים: היום תפורסם הצהרת הריבית והתחזיות הכלכליות של ה'פד' ■ פרוטליקס חתמה על חוזה ענק בברזיל

יום המסחר בבורסה ננעל היום (ד') במגמה שלילית, כאשר מדד המעו"ף רשם ירידה של 0.36% לרמה של 1,223.83 נקודות. מחזור המסחר עמד על 1.057 מיליארד שקל. כיל וחברה לישראל הובילו את המדד המוביל בבורסה לירידות בצל הקמת ועדת "ששינסקי 2" לבחינת תמלוגי המדינה ממשאביה הלאומיים. כמו כן, בלטו לחיוב מניות הגז ברקע הודעת רה"מ נתניהו כי יביא את המלצות ועדת צמח לאישור הממשלה ביום א' הקרוב.

דריכות בשווקים לקראת תוצאות פגישת דיוני הריבית והתחזיות הכלכליות של ה'פד' - האם ברננקי ירמוז הערב על האטה במדיניות ההקלה הכמותית? היום תפרסם הוועדה את התחזיות הכלכליות והחלטת הריבית והמשקיעים ינסו לחפש רמזים בנאומו של נגיד ה'פד' בן בררנקי, בכל הנוגע לאפשרות של האטת רכישות האג"ח בהן נוקט הבנק במסגרת התוכניות להקלה כמותית.

ועדת הכספים של הכנסת העבירה אתמול את חוק הריכוזיות והחליטה להחמיר בשני סעיפים מרכזיים. השינוי הראשון הוא שבנקים יוכלו להחזיק עד 10% מתאגידים ריאליים. בפועל, המשמעות היא רק שבנק לאומי יצטרך למכור חלק מהחזקותיו בחברה לישראל שבשליטת עידן עופר. בנוסף, נקבעה בוועדת הכספים הגדרה לגבי החזקה של מונופול בתאגיד פיננסי. (לסיפור המלא)

פרוטליקס חתמה על חוזה ענק בברזיל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחדיו עם שר האוצר יאיר לפיד, שר האנרגיה והמים סילבן שלום ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר, מסר היום אחה"צ הצהרה בעניין החלטתם המשותפת להגדיל את כמות הגז הטבעי המיועדת לשוק הישראלי. נציין את מניות "לוויתן", בכללן רציו , דלק קידוחים ואבנר , שעמדו במוקד. (לסיפור המלא)

פרוטליקס הודיעה הבוקר על חוזה ענק לאספקה של תרופת ה-UPLYSO לטיפול במחלת הגושה לברזיל. ההסכם כולל גם העברת טכנולוגיות לרשויות הבריאות הברזילאיות. החוזה נחתם ל-7 שנים, במהלכם צפויה החברה לקבל מינימום 40 מיליון דולר לשנה כלומר מינימום 280 מיליון דולר.

קבוצת אלקו של גרשון זלקינד הודיעה אתמול על מכירת כ-5% מהון מניות החברה הבת אלקטרה למספר משקיעים מוסדיים, תמורת סכום כולל של כ-70 מיליון שקל.

"גלובס" חשף אתמול כי טבע תפסיק לרשום פטנטים בישראל ותתחיל לרשום אותם בשוויץ, במטרה להנות מהטבות מס ולחסוך מיליארדי שקלים.

אייסקיור מדיקל הוסיפה לזנק היום לאחר שהודיעה אתמול כי חברת הביטוח הרפואי האמריקאית HCSC החליטה להעניק, החל מ-15 ביוני השנה, כיסוי ביטוחי לטיפול בהקפאה בגידולים שפירים בשד מסוג פיברואדנומה הניתנים ע"י מערכת ה-IceSense3 של החברה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]