ריבלין ויחימוביץ' יעתרו לבג"ץ: יצוא הגז - להכרעת הכנסת

לטענת ריבלין ויחימוביץ', "סוגיית הגז הטבעי הובאה בעבר להכרעת הכנסת, ואין לסטות מעיקרון זה. המלצות ועדת ששינסקי עוגנו בחקיקה ראשית של הכנסת, ומשכך כל נושא בעל השלכות כלשהן על סוגיה זו מחויב לעבור דרך הכנסת"

ראובן ריבלין יעתור מחר (ב') לבג"ץ, יחד עם ח"כ שלי יחימוביץ', בדרישה להביא את סוגיית יצוא הגז להכרעת הכנסת. גם השר להגנת להגנת הסביבה עמיר פרץ תומך בהבאת הנושא לכנסת.

"הדיון בכנסת אינו רק שאלה של סמכות, אלא גם לגיטימציה ציבורית שצריכה להילקח בחשבון בהחלטות רבות השפעה מסוג זה", אמר היום פרץ בישיבת הממשלה.

לטענת ריבלין, "סוגיית הגז הטבעי הובאה בעבר להכרעת הכנסת, ואין לסטות מעיקרון זה. המלצות ועדת ששינסקי עוגנו בחקיקה ראשית של הכנסת, ומשכך כל נושא שקשור או משפיע או בעל השלכות כלשהן על סוגיה זו, כמו נושא יצוא הגז, מחויב לעבור דרך הכנסת.

"יתרה מכך, היקף יצוא הגז וכל ההסדרים הקשורים בסוגיית הגז הטבעי הוא נושא בעל השפעה עצומה על הדורות הבאים ובעל השלכות משמעותיות על חוסנה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל בעשורים הבאים, ולכן על הכנסת לקיים את הדיון הציבורי הראוי והנדרש ולהכריע בו. לא מדובר בעניין פעוט, זוהי פרוצדורה שיורדת למהות".

ריבלין הדגיש כי העתירה איננה מתייחסת לעמדתו האישית באשר להסדרים המהותיים שקבעה ועדת צמח, אלא רק להחלטה שלא להביא את ההסדרים הללו לדיון ציבורי בכנסת ולהכרעתה.

נציין כי את העתירה בנושא הגז כתב עו"ד אפי מיכאלי בשם מטה המאבק לשמירה על הגז הישראלי.