ניצחון למזכרת בתיה: בתים במקום מרכז מסחרי נוסף

הוועדה המחוזית קיבלה התנגדות שהגיש מתנגד בודד - המועצה הארצית ביטלה את ההחלטה והחליטה לשנות את יעודו של מגרש בשטח של 3 דונם במזכרת בתיה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה קיבלה ערר שהגישה המועצה המקומית מזכרת בתיה על החלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, לגבי שינוי יעוד מגרש בתחומי המועצה ממגורים למסחר. המועצה טענה כי הוועדה המחוזית התעלמה מחוות דעת מקצועיות שהוגשו לה, תוך שהיא מעדיפה את התנגדותו הבלתי מבוססת של מגיש ההתנגדות יחיד.

מדובר במגרש בשטח של 3 דונם שהמועצה ביקשה לשנות את יעודו ממסחר לטובת מגורים ולהקים עליו 26 יחידות דיור. במזכרת בתיה טענו כי שינוי הייעוד נדרש נוכח העובדה שאין צורך בשטחי מסחר נוספים באזור. לתוכנית הוגשה התנגדות על ידי אדם יחיד, וזו התקבלה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שקבעה כי אין לשנות כלל את ייעוד המגרש ולהותיר את יעודו למסחר.

מזכרת בתיה, שיוצגה על ידי משרד עו"ד עופר שפיר, טענה כי לא נחוצים עוד מרכזי מסחר נוכח ריבוי מרכזי מסחר הקיימים בסביבה, והן בשל העובדה כי קיימים בתי מסחר אשר עומדים שוממים ולא מאוכלסים. כמו כן, טענה המועצה כי כל הטענות אשר הועלו על ידי המתנגד היחיד כלל לא היו מבוססות, ואף התבררו כשגויות. כך למשל, טען המתנגד כי התוכנית תגרור בעיות חניה ותנועה, למרות ששינוי יעוד למגורים לטענת המועצה יקל על התנועה באזור.

לאחר בחינת טענות הצדדים, החליטה המועצה הארצית, לקבל את עמדת המועצה וקבעה כי אכן קיים כיום עודף רב ביותר לשטחי מסחר באזור כולו, ועל כן שינוי ייעודו של השטח, ולכל הפחות חלק ניכר ממנו, ממסחר למגורים, הוא שיביא לניצול המיטבי והראוי של הקרקע. לפיכך, סברה המועצה הארצית, כי החלטת הוועדה המחוזית לדחות את התוכנית שהוגשה מטעם מועצת מזכרת בתיה, הייתה שלא במקומה, ביטלה את ההחלטה והחזירה אליה את הדיון בסוגיה מחדש.