דנקנר: "השקעות משמעותיות יבוצעו באי.די.בי פיתוח בקרוב"

בעל השליטה באי.די.בי שלח מכתב לעו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש ■ טוען כי ב-50 הימים האחרונים קיים פגישות עם 12 משקיעים פוטנציאליים ■ "גיוס הון לאי.די.בי פתוח אינו מהלך שניתן לבצע בן-לילה"

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, מגיב לעו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש באי.די.בי. במכתב ששלח אליו היום (ד') דנקנר הוא כותב כי בקרוב יבוצעו השקעות משמעותיות באי.די.בי פתוח.

המכתב הוא בתגובה למכתבו של אולמן, בו הלין כנגד החברה בטענה כי "לא חלה התקדמות מספקת ואף לא קרובה לכך לקידומו של הסדר ראוי באי.די.בי אחזקות או פתרון מוסכם באי.די.בי פתוח."

"בשנה האחרונה אנו עושים בהנהלת אידיבי לילות כימים על מנת לקדם ולבצע מהלכים עסקיים משמעותיים שיביאו לייצוב הקבוצה ולחיזוק איתנותה התזרימית", כותב דנקנר. "היקפם של עסקי הקבוצה מביאים, מטבע הדברים, לכך שאנו נדרשים לבצע מהלכים מורכבים וממושכים, חוצי מדינות ויבשות, הדורשים אורך רוח ורגישות ומצריכים הבנה עסקית ופיננסית עמוקה ביותר ביחס למצבה ולעתידה של הקבוצה ושל החברות המוחזקות שלה.

"איננו נרתעים מכך. ההיפך הוא הנכון. אנו נחושים להצליח במשימה, לא נותיר אבן על אבן ובכוונתנו להמשיך ולעשות כל שביכולתנו על מנת לייצב את אידיבי ולהחזירה למסלול של צמיחה ושגשוג. במסגרת זאת, בשנה האחרונה מכרה אידיבי פתוח את אחזקתה בקבוצת כלל תעשיות תמורת כ-1.5 מיליארד שקל ואילו לאידיבי אחזקות מתוכננת הזרמה חיצונית של 375 מ' שקל במסגרת הסדר החוב שאנו מגבשים בימים אלה. במקביל פעלנו, ועודנו פועלים, לגיוס הון של מאות מיליוני שקלים גם לאידיבי פתוח, למכירת מחצית מהחזקתה של אידיבי פתוח ב'כלל ביטוח' וכן למיזוג חברות המטה שלנו, דסק"ש וכור, לחברה אחת תוך יעול וחסכון משמעותיים. שלושת אלה הינם מהלכים משולבים ולא חילופיים. הם מתבצעים במקביל.

"את העסקאות האמורות, וכן שורה של מהלכים נוספים, יזמנו וקידמנו עוד לפני שהתקבלו החלטות בית המשפט המחוזי בת"א. אנו עושים זאת מתוך הכרה כי מדובר במהלכים חיוניים להבטחת עתידה של אידיבי, לטובתם של החברות, נותני האשראי ובעלי המניות. האמירה כאילו אידיבי אחזקות ובעלי השליטה בה נוקטים ב'סחבת' לכאורה - לא רק שאינה משקפת את המצב לאשורו, אלא רחוקה ממנו מרחק רב: גם היום, על אף לוחות הזמנים המאתגרים במיוחד שקצב לנו בית המשפט (כפי שציינת גם במכתבך), אנחנו מקדמים במרץ את המשימות שהוטלו עלינו, והכל בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא והידברות רציפה עם כל הנוגעים בדבר.

"המדובר במהלכים עסקיים מורכבים, רחבי היקף ועתירי רגולציה, הדורשים חסיון עסקי מירבי עד להבשלתם, ומצריכים מיומנויות מקצועיות ועסקיות גבוהות מצד טובי אנשי המקצוע בתחומי ניהול עסקים, מימון, פיננסים ומשפט. הרי ברור לכל כי גיוס משקיע לאידיבי אינו יכול להתבצע באמצעות פרסום מודעת 'דרושים' בעיתון. אנו פועלים בענין באחריות ובשיקול דעת על-מנת להבטיח קבלת תמורות נאותות בכל מהלך עסקי, עבור בעלי החוב בחברות השונות ועבור בעלי המניות. זוהי חובתה של הנהלת החברה, וחובתו של הדירקטוריון להמריץ ולעודד אותה לנהוג כך, וכך אכן נעשה כפי שאף עידכנתי אותך בפירוט בפגישתנו היום בצהריים.

"בחודשים האחרונים, הקדשתי מאות רבות של שעות בקידום הנושאים לעיל, ובמיוחד במאמצים הגדולים לגיוס הון לאידיבי פתוח ולמכירת חלק מההחזקות ב'כלל ביטוח'. כך למשל, על-פי יומני, בתקופת 50 הימים מאז ההחלטה הראשונה של כב' השופט אורנשטיין מיום 30.4.13, קיימתי אישית 46 פגישות עם 12 משקיעים פוטנציאליים שונים העשויים להיות מעוניינים בהשקעה הונית באידיבי פיתוח. אני סבור, ברמת וודאות גבוהה, כי השקעה/השקעות משמעותיות יבוצעו באידיבי פיתוח בתקופה הקרובה.

"עם זאת אני מבקש לציין כי גיוס הון לאידיבי פתוח אינו מהלך שניתן לביצוע בנקל ו'בן-לילה'. אני מעריך ומכבד את הרצון הטוב של נציגות אידיבי אחזקות שהעלו לפני מספר ימים רעיון יצירתי (וחיובי מאוד בעיני), לפיו במסגרת ההסדר יזרימו בעלי האג"ח של אידיבי אחזקות חלק מהתמורה שיקבלו מאיתנו על מנת לחזק את אידיבי פתוח. הבעתי את הערכתי להצעתם במספר פורומים. אני מבקש להזכירך, כי בדיאלוג בין אידיבי אחזקות לבין נציגות בעלי האג"ח של אידיבי אחזקות, היתה זו החברה שיזמה העלאה על הכתב של מחוייבותה לחיזוק אידיבי פיתוח".