אולמן לדנקנר: גבש לו"ז לגיוס הון לאי.די.בי פתוח

המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש באי.די.בי: "מצופה מבעלי השליטה כי יסכמו עם נושי אחזקות ואף ידווחו לנושי פתוח, על מועדים ברורים בהם הנושים 'יראו את הכסף'" ■ "נפלא מעיניי מדוע נוקטים בעלי השליטה באחזקות בסחבת"

תפנית מפתיעה בגישתו של עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש באי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, להתנהלות החברה. ל"גלובס" נודע כי במכתב ששלח אולמן לדנקנר ולשותפו איש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין הוא מלין כנגד החברה בטענה כי "לא חלה התקדמות מספקת ואף לא קרובה לכך לקידומו של הסדר ראוי באי.די.בי אחזקות או פתרון מוסכם באי.די.בי פתוח."

נראה כי לאולמן, שנתפס עד כה כמי שבחר לכאורה בצד של החברה, נגמרה הסבלנות מהקצב בו מתנהל המו"מ בין הצדדים, זאת לאור לוח הזמנים הצפוף שקבע ביהמ"ש המחוזי.

בהתאם, טוען אולמן במכתבו כי בעוד שנאמני האג"ח של אי.די.בי אחזקות בחנו אפשרות לפיה הסכום שאמור להתקבל לחברה (בעיקר מהשקעתו של אלשטיין) יועבר לחברה הבת, אי.די.בי פתוח, לצורך חיזוק ההון המבני שלה, מצאה לנכון החברה להסס ולא לקדם הסדר זה.

"נפלא מעיניי מדוע נוקטים אחזקות ובעלי השליטה בה, בסחבת זו, אל מול הצעה ראויה שכזו מצד נושיה". כותב אולמן ומוסיף, כי בעוד שמקדמת אי.די.בי פתוח במרץ הליך למכירת כלל ביטוח (זאת בהתאם להוראת השופט איתן אורנשטיין למכירת מחצית מהחזקותיה בחברה עד ה-22.8), המצב הפוך לחלוטין בכל הקשור לגיוס ההון לחברה.

"דירקטוריון החברה אינו משותף בעניין, על אף בקשותיו להיות מעורב ועל אף כינוניה וכינוסה של ועדת דירקטוריון לגיוס הון. לא נערך דיון ממשי בעניין לגיוס הון (גיוס ברוקר לצורך כך? שווי מבוקש לצורך גיוס הון? ועוד). תמה אולמן.

אולמן קובע למעשה כי הפער הזה בין ההליך למכירת כלל בטוח, לבין הצורך לגיוס הון לאי.די.בי פתוח, משקפים לדבריו "אי ההפנמה המלא בדבר ההכרח שבגיוס הון לפתוח, על כל המשמעויות הנובעות מכך."

השורה התחתונה של אולמן היא חד משמעית - על החברה להודיע על לוח זמנים ממשי לגיוס הון לאי.די.בי פתוח. בנוסף הוא כותב כי הוא מצפה מהחברה להשלים לאלתר את המו"מ מול מחזיקי האג"ח של אחזקות ופתוח, זאת על בסיס התחייבות להזרמת הון לחברה.

"מצופה מבעלי השליטה כי יסכמו עם נושי אחזקות ואף ידווחו לנושי פתוח, על מועדים ברורים בהם הנושים "יראו את הכסף". רק כך ניתן יהיה להניע את עגלת ההסדר קדימה." קובע אולמן ומוסיף כי נכון שפעולות אלו יתבצעו כבר בימים הקרובים, עוד לפני ה-7.7, התאריך בו קבע שופט המחוזי איתן אורנשטיין, כי הנושים והחברה יוכלו להגיש לביהמ"ש הצעות למתווה להסדר חוב.

"לא יהא זה סביר לצפות מנושי אחזקות ו/או פתוח, לשבת ולהמתין עד בוש בהעדר התקדמות ממשית". מסכם אולמן את מכתבו.