למרות הביקורת: הפרסומת של דואר ישראל - הכי זכורה ואהובה

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת לדואר זוכה לשיעורי אהדה גבוהים מהממוצע החצי-שנתי ■ הפרסומת עוררה גל של תגובות בטענה כי היא מעודדת הטרדה מינית

למרות הביקורת, ואולי דווקא בגללה, הפרסומת החדשה של דואר ישראל, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, מדורגת השבוע הן בראש טבלת הפרסומות האהובות ביותר והן בראש טבלת הפרסומות הזכורות ביותר.

בסרטון הפרסומת מחופש הפרזנטור מריאנו אידלמן לאשה מבוגרת שמטיילת בסמטאות איטליה, וגבר זר (אלי פיניש) מנסה לשדוד אותה, תוך שהוא נוגע בגופה כדי לחפש את הכסף.

מאז עלייתו לאוויר בשבוע שעבר עורר הקמפיין גל של תגובות ברשתות החברתיות ובהמשך אף מחוץ להן. זאת, בעיקר בשל הטענה כי הקמפיין פוגע כביכול ברגשות נשים, בכך שהוא מעודד הטרדה מינית.

עם זאת, נראה כי הצופים דווקא אוהבים את הפרסומת - שיעורי האהדה לפרסומת גבוהים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 21.2%. שיעורי הזכירה של הפרסומת דומים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 10%.

ליהיא גרינר חותמת את הטבלה בקמפיין עבור מוצרי החשמל של חברת Gold Line, באמצעות משרד הפרסום מדיו.

הפרסומת של הוט, באמצעות משרד הפרסום ראובני-פרידן IPG, כלל לא שודרה במהלך השבוע האחרון (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום), ולמרות זאת נכנסה לטבלאות.

השבוע, הקמפיין המושקע ביותר מבחינה תקציבית הוא קמפיין בזק 144, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי & ורשבסקי. בקמפיין זה הושקעו כ-1.2 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום). בשבוע שעבר הפרסומת המושקעת ביותר הייתה של חברת הלוויין yes, עם סך השקעה דומה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע ממשיך במגמה העלייה מהשבוע שעבר, ועומד על 529 (לעומת 498 בשבוע שעבר).

סך התקציבים שמושקעים השבוע בקמפיינים הפרסומיים גבוה יותר בהשוואה לשבוע שעבר, ועומד על כ-47.1 מיליון דולר, לעומת כ-44.7 מיליון דולר בשבוע שעבר.

פרסומות אהובות וזכורות 27/6/13
 פרסומות אהובות וזכורות 27/6/13