ההתאחדות נגד ברקוביץ': לקח לכיסו כסף עבור העברות שחקנים

לפי תקנון ההתאחדות, "הקוסם" היה חייב להעביר את הכסף לעמותת הכדורגל בנשר אותה הוא מנהל ■ הודה בכ-20 עסקאות: "טעיתי בתום לב"

חשבונית אקראית שהגישה הפועל קרית שמונה לרשות לבקרת התקציבים, כהוכחה להוצאותיה, ואשר עוררה את חשדו של עו"ד שוקי כהן מהבקרה, עשויה להביא בתקופה הקרובה להגשת כתב אישום לבית הדין המשמעתי כנגד איל ברקוביץ' והמועדון שבבעלותו, מ.ס. כדורגל נשר. סעיף האשמה: עבירה על תקנוני ההתאחדות. עוד קבוצות שצפויות לכתב אישום הן הפועל קרית שמונה והפועל ת"א מליגת העל, והפועל נצרת עלית מהלאומית.

בימים האחרונים הגיע להתאחדות דוח חקירה מפורט של חברת החקירות ויצמן-יער כנגד ברקוביץ', בגין קבלת כספים על העברות שחקנים שבוצעו בין עמותת מ.ס.כדורגל נשר, לקבוצות הבכירות ששילמו ביד רחבה. בסך הכל מדובר בקבלה בפועל של 25 אלף דולר, והבטחה חוזית כי ברקוביץ' יקבל כספים נוספים בהתאם להתפתחות המקצועית של כל שחקן ושחקן. ברקוביץ', שנחקר בויצמן-יער, הודה בכ-20 עסקאות שונות שביצע סביב שחקנים שיצאו מנשר לקבוצות אחרות, בין השאר גם מכבי ת"א, הפועל רמה"ש ומכבי נתניה, אך הודה כי עד שלא העיר באוזניו נשיא מכבי נתניה, עו"ד גיל לב, כי מדובר בפעולה שנוגדת את הוראות התקנון ואת הוראות החוק, בכלל זה חוק העמותות, לא ידע כי אסור לו לקחת באופן אישי כספים המיועדים לעמותה, או להחזיק בזכויות כלכליות של שחקנים היוצאים מהמועדון.

חוקרי ויצמן-יער חקרו למעלה מ-20 איש, מחמש קבוצות, בכללם תשעה שחקנים. השם הגדול מבין התשעה, ומי שבגינו נפתחה החקירה, הוא שחקנה של הפועל קרית שמונה אופיר מזרחי (20) שצבר בעונה החולפת 15 הופעות. על פי ממצאי החקירה, כל העסקאות, ורוב רובם של החוזים, נעשו מול איל ברקוביץ' באופן אישי (החשבוניות היו שייכות לבית הספר לכדורגל בבעלותו של ברקוביץ') ולא מול עמותת "קסם" המנהלת את המועדון, דבר הנוגד את תקנון הרישום.

נמצאו שישה מקרים בהם נחתמו חוזים בין קבוצות כדורגל לבין איל ברקוביץ', באופן אישי, בכלל זה חוזים המקנים לו הכנסות עתידיות. הפועל קרית שמונה אף שילמה לברקוביץ' עבור שלושה שחקנים סך של 25 אלף דולר ואמורה לשלם לו על פי ההסכם 25 אלף דולר נוספים. עוד ממצא שהגיע להתאחדות מויצמן-יער מדבר על התקשרות שנעשתה עם שחקן (היום בהפועל ת"א) שהיה בן 13 בלבד (היום בן 15 וחצי).

על פי ממצאי החקירה פעל ברקוביץ' - לטענתו, בתום לב ומחוסר ידיעת החוק - כאילו שחקני נשר נמצאים בבעלותו, מאחר והמועדון נמצא בבעלותו. לברקוביץ' אין אמנם זכות חתימה במ.ס.נשר, אלא לאביו זאב ואחיו ניר, אבל הוא הצהיר בחקירה כי הוא המנהל המקצועי של המועדון. בחקירה הודה ברקוביץ' כי בשלב שהבין כי הדבר אסור, הצר על כך, ושינה את דפוסי הפעולה, כך שבעתיד - למרות שלא ישנה את החוזים בינו לבין השחקנים והקבוצות - יועברו הכספים ישירות לעמותת "קסם".

גורם בהתאחדות אמר ל"גלובס" בתגובה: "מזמן לא היה לנו מקרה כל כך בוטה".

איל ברקוביץ' מסר בתגובה: "טעיתי בתום לב. בפעם השנייה שהועבר כסף, כבר העברתי אותו ישירות לעמותה ולא אליי אישית. מהיום כל כסף יעבור לעמותה".