המחצית הראשונה של 2013 - הנצפית ביותר בתולדות ערוץ 2

ערוץ 2 מסיים את המחצית הראשונה של השנה עם ממוצע רייטינג של 25.3% בפריים-טיים ומשאיר הרחק מאחור את ערוץ 10, שעדיין לא מתאושש ■ קשת ממשיכה להוביל, אך הזינוק האמיתי הוא של רשת ששוברת את השיאים של עצמה

ערוץ 2 ממשיך להתעצם ומסיים את המחצית הראשונה של השנה המוצלחת שלו אי-פעם, עם רייטינג ממוצע של 25.3% בפריים-טיים. קשת שומרת על מעמדה כזכיינית החזקה ביותר, ואולם ההתחזקות של רשת במחצית היא שמסייעת להביא את הערוץ לשיאיו החדשים.

ממוצע הצפייה של קשת עומד על 27.4% צפייה - 17% יותר מממוצע הצפייה של רשת, העומד על 23.6%. רשת רושמת צמיחה מרשימה של 13.4% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. ההישג משמעותי עוד יותר לאור העובדה שהמחצית הקודמת של רשת, סוף 2012, הייתה מהנמוכות שידעה.

בערוץ 10 מצטערים לגלות כי ההחלמה עדיין לא באה לידי ביטוי בנתוני הצפייה. המחצית הראשונה של השנה הייתה הקשה שידע הזכיין מזה זמן, והערוץ עמד על 6.9% צפייה, לעומת 8.6% במחצית הראשונה של 2012 ו-9.8% ב-2011. ועדיין, הנתון כפול מממוצע הרייטינג של ערוץ 1 - הערוץ הציבורי, שעומד על ממוצע פריים-טיים של 3.6% מחפירים.

נתח הצפייה של הערוצים המסחריים 2 ו-10 יחד למחצית הראשונה של השנה הוא הגבוה ביותר אי-פעם. על-פי הנתונים, 48.5% מבין הצופים בכל ערב בטלוויזיה צפו בערוץ 2 או 10.

זה קורה בעיקר בזכות התחרות המתעצמת, אך בעיקר בזכות ערוץ 2. נתח הצפייה של הערוץ תופס היום 37.4%. הישראלי במשק-בית יהודי ממוצע בילה במחצית הראשונה של השנה 135 דקות בכל יום מול ערוץ 2 או ערוץ 10.

קשת: המותגים שולטים בטבלה

קשת, הזכיינית ששידרה בעונה זו בימים ראשון-שלישי, ממשיכה לשלוט בטבלת הרייטינג. "מאסטר שף" הייתה התוכנית הנצפית בטלוויזיה שלנו באופן כללי, עם 41.6%. גמר התוכנית רשם היסטוריה, לא פחות, כשהיה למשדר הנצפה ביותר ב-13 השנה האחרונות, עם 46.6% צפייה בלתי נתפסים. עוד מאורע דרמטי היה משדר הבחירות שקשת הובילה עם חדשות 2, שהגיע ל-44.7% ו-1.295 אלף צופים.

"בית-ספר למוסיקה" הייתה תוכנית המוזיקה הנצפית של 2013 (לפי שעה, מתוכננות עוד שתיים לעלות בהמשך השנה), עם ממוצע עונתי של 33.7% צפייה. "האח הגדול", שעלתה בשלהי המחצית, הצליחה להתברג למקום השני עם 38.1% צפייה. "עובדה", בפתח עונתה ה-20, היא תוכנת התחקירים הנצפית בישראל עם ממוצע עונתי של 26.8% צפייה.

למרות המותגים החזקים ששומרים על כוחם ועל ההובלה, קשת רושמת במחצית זו ירידה ברייטינג הממוצע לעומת התקופה המקבילה ב-2012. אז עמדה הזכיינית על 29.8%. לכך מספר סיבות, ובהן העובדה שהזכיינית ספגה חגים כמו פסח ושבועות ואירועים מיוחדים כמו חגיגות ה-90 לפרס, שגרמו לשינויים בלוחות השידורים.

גם ההחלטה האסטרטגית להעביר את "האח הגדול" אל לוח הקיץ, שנבעה בין היתר ממניעים כלכליים ומביטול אחת עונות הריאליטי, העבירה את משקל הרייטינג אל החלק השני של השנה. סיבה נוספת הי דחיית "כוכב נולד", שתפסה כבר עשור את המשבצת המרכזית של הקיץ.

את הצפוי לנו בהמשך אפשר לראות בעקבות מה שמחולל "האח" בלוח הקיץ של הזכיינית, כשבחודשים מאי ויוני האמיר ממוצע הצפייה שלה אל מעבר ל-30% הצפייה - תופעה בלתי שגרתית יחסית לעונה השחונה.

רשת: הכניסה תוכניות חדשות

זכיינית ערוץ 2 רשת רושמת שורה של הישגים במחצית זו. לא רק שהצליחה להתחזק בנתוני הצפייה למחצית הראשונה הטובה בתולדותיה, היא גם השכילה להכניס מותגים חדשים לצמרת טבלאות הרייטינג.

כך למשל, "בוס בהסוואה", תוכנית ריאליטי חדשה של רשת, היא התוכנית הנצפית ביותר של רשת עם ממוצע צפייה של 34.1%, ו"בלתי הפיך" עם עדי אשכנזי הייתה לדרמה הנצפית ביותר במחצית עם 27.8% צפייה.

לעומת זאת, תוכנית הריאליטי המוכרת של הזכיינית, "The Voice", נחלשת ומשתבצת רק במקום ה-6 בטבלה, עם 32%. מדובר בירידה של 9% בצפייה לעומת העונה הראשונה.

גם "המירוץ למיליון" ירד בצפייה וכך גם "דייט בחשיכה" בעונותיהן ששודרו במחצית זו. ועדיין' "המירוץ למיליון" מסייעת לקיץ הטוב של רשת עם ממוצע של 28.1% צפייה.

רשת, יש לזכור, מתעמתת עם מצב שקשת, החזקה ממנה, פוגשת פחות. בין היתר פגשה רשת את שידוריו החזקים ביותר של ערוץ 24 שמתמודדים מולה' ובראשם "אייל גולן קורא לך" ששברה שיאי צפייה. בהמשך, גם הציב ערוץ 10 את כל תותחיו מול הזכיינית בלבד. ועדיין, ההידרדרות של ערוץ 10 בנתוני הצפייה היטיבה עם רשת מאוד.

ערוץ 10: יישפט בשנה הבאה

חייבים להיות הוגנים עם ערוץ 10. הערוץ סיים בראשית 2013 שנה וחצי של מאבקים קשים, שבהן נעצרו בו כל ההפקות, והכסף לא זרם. לכן רצוי לא לקבוע כי הערוץ נכשל, ויש לאפשר לו את חסד המעבר לשנת 2014, שאליה נערכים בערוץ כלכלית ותוכנית.

ועדיין, אי-נוכחותו הורגשה וסייעה רבות למתחריו. ממוצע הצפייה עמד על שפל של 6.9% צפייה, וממוצע הצפייה במהדורת החדשות המרכזית עמד על 9% צפייה בלבד.

התוכנית הנצפית ביותר על ערוץ 10 במחצית הראשונה הייתה "פנים אמיתיות" של אמנון לוי, שהשיגה 14% צפייה, והיא התוכנית ה-22 הכי נצפית למחצית זו. היא מובילה במעט על ממוצע הצפייה של "כלבוטק", שחוותה מחצית ראשונה בביתה החדש עם 13.3%, הרבה פחות ממה שרפי גינת, המנכ"ל, התרגל אליו בערוץ 2.

חדשות: הקרב על יום שישי

הרצועות שאינן פריים-טיים בערוץ 10 כמעט לא נפגעו במחצית זו. אולם התוכנית היחידה שרשמה איזו התקדמות בצפייה בערוץ היא תוכנית הבוקר של אורלי וילנאי וגיא מרוז. התוכנית עומדת על ממוצע של 3.9% צפייה. עדיין, תוכנית הבוקר הנצפית בישראל היא "העולם הבוקר" של רשת בהגשת אברי גלעד והילה קורח.

חדשות 2 היא עדיין חברת החדשות המובילה בישראל, עם ממוצע צפייה של 24% למהדורה המרכזית עם יונית לוי ודני קושמרו - פי 2.5% מערוץ 10.

"אולפן שישי" עם קושמרו רשמה בפברואר האחרון, בימים שאחרי הבחירות, נתון שיא של 15 שנה - 22.1%. התוכנית סופגת בימים אלה של הקיץ ירידה הדרגתית וב-14 ביוני עמדה על 15.1% בלבד.

הדבר אינו קשור בהכרח לעליית התחרות בערוץ 10. התוכנית "שישי" עלתה לאוויר ב-10 במאי, ומאז היא שומרת בעיקר על נתון צפייה של בין 4%-5%.

התוכנית "יומן" בערוץ 1 עם אילה חסון שומרת על יציבות של כ-6.4% - והיא התוכנית המקורית של רשות השידור הנצפית ביותר - מה שמוביל לנתונים הקשים והמצערים של הערוץ הציבורי.

ערוץ 1: ליגת-העל מככבת

ממוצע הצפייה של ערוץ 1 עמד על 3.6% צפייה בלבד. המשדרים הנצפים ביותר בערוץ היו משחקי ליגת העל, שהגיעו ל-8.5% צפייה, לא משהו שבשבילו צריך שידור ציבורי. התוכנית "שומרי הסף" מגיעה ל-6.4%, ואילו "מבט" מסתפקת ב-5.1% צפייה בלבד.

10 התכניות הנצפות ביותר במחצית 2013
 10 התכניות הנצפות ביותר במחצית 2013

הצפייה בערוצים
 הצפייה בערוצים

הרייטניג הממוצע
 הרייטניג הממוצע