הוכרז סכסוך עבודה במשרד התקשורת במחאה על מיזוג הרשויות

לטענת ההסתדרות, מיזוג הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין אושר ללא מו"מ עם העובדים ■ סכסוכי עבודה הוכרזו גם במרכז השלטון המקומי, ב-3 הערים הגדולות, במועצות הדתיות, ברשות המסים ובמועצה הישראלית לצרכנות

ההסתדרות הכריזה היום (ה') על סכסוך עבודה במשרד התקשורת, לאור התנגדות עובדי הרשות השנייה למיזוג עם מועצת הכבלים והלוויין.

ההסתדרות טוענת כי המהלך התקיים ללא כל קיום של משא-ומתן עם נציגות העובדים. "לשינוי מבני זה יש השלכות משמעותיות על זכויות העובדים, תנאי עבודה וביטחונם התעסוקתי", נמסר. ברשות השנייה יש 60 עובדים.

"אנחנו לא מתנגדים ל'מה' אלא ל'איך'", אמרה לפני כחודשיים ל"גלובס", יו"רית ועד העובדים של הרשות השנייה, מיכל גרוס. "המיזוג נכון רעיונית, אבל מועצת הכבלים צריכה להתמזג לתוכנו ולא להפך. אנחנו הגוף הגדול בישראל, ונקבל אותם בשמחה. הכנסת רשות כזו לממשלה לוקה ברגרסיה, ויש סכנות לעצמאות".

אין זו הדרישה העיקרית של גרוס. לדבריה, "כל מהלך וכל סיכום לגבי איך ייראה הגוף הזה צריכים להיות בהתייעצות עם העובדים, ולא מונחתים מלמעלה. הצוות שאמור לגבש איך ייראה הגוף צריך לכלול את נציגינו. אני בטוחה שגם השר החדש יהיה שותף לדעתנו, שדיאלוג כזה חייב להיות בלב התהליך".

שורת סכסוכי עבודה נוספים

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות הכריזה היום על שורה ארוכה של סכסוכי עבודה, פרט למשרד התקשורת. על-פי ההסתדרות, סכסוך עבודה הוכרז במרכז השלטון המקומי, ב-3 הערים הגדולות ובמועצות הדתיות, בעקבות העסקה "קבלנית" של עובדים הפוגעת בעבודה מאורגנת, לרבות העסקת עובדים באמצעות חברות/תאגידים, חברות כלכליות ועמותות.

סכסוך העבודה ברשות המסים הוכרז בעקבות החלטה חד-צדדית של ההנהלה לבצע שינויים מבניים וארגוניים וללא כל ניהול משא-ומתן. סכסוך העבודה במועצה הדתית לוד הוכרז בעקבות ההחלטה החד-צדדית של ההנהלה לערוך תוכנית הבראה ללא כל ניהול משא-ומתן עם העובדים.

סכסוך העבודה במועצה הישראלית לצרכנות הוכרז בעקבות סחבת של למעלה משנה במשא-ומתן על הסכם קיבוצי ובשל חשש ממשי לפיטורי עובדים ולפגיעה בזכויותיהם כתוצאה מקיצוץ משמעותי בתקציב המועצה.

כמו כן הוכרז סכסוך העבודה בחברת תל-אביב טלקום בע"מ, חברת קבלן שמבצעת התקנות של שידורי כבלים ואינטרנט של הוט. "מדובר בסכסוך עבודה בהתארגנות פורצת. הסכסוך הוכרז בעקבות פגיעה בהתארגנות ודרישת העובדים לניהול משא-ומתן על הסכם קיבוצי להסדרת זכויותיהם", נמסר מההסתדרות.