המשביר: מחירי הבשמים אצלנו יהיו זולים יותר מבדיוטי פרי

תפרסם באתר רשימת בשמים מובילים ותחזיר כסף במקרה שיוכח אחרת

רשת המשביר לצרכן מכריזה מלחמה ישירה על הדיוטי פרי, ויוצאת במהלך של הוזלת מחירי הבשמים המובילים לחברי מועדון קלאב 365, תוך התחייבות למחיר הנמוך ביותר. מדי יום, תציג הרשת בעמוד הפייסבוק ובאתר האינטרנט שלה רשימה של כ-20 בשמים מהמובילים בשוק, כהגדרתה, עליהם תתחייב למחיר נמוך יותר מהדיוטי פרי ולהחזר ההפרש במקרה בו יתברר אחרת. המהלך יגובה בקמפיין בכיכוב עדי אשכנזי.

מנכ"ל המשביר לצרכן, אסף בן דב, מסביר כי עבור הצרכן מדובר בראש ובראשונה במהלך שנועד לעודד שקיפות והשוואת מחירים. "הבעיה היום בקנייה בדיוטי פרי היא חוסר שקיפות מוחלט מול הלקוח - עד הקופה אתה לא באמת יודע כמה תשלם: המחיר מוצג בדולרים שמשתנים מיום ליום, אין אפשרות לדעת מראש האם המחירים נמוכים יותר וגם האותיות הקטנות של המבצעים מבלבלות. אם התחרטת, אין לאן להחזיר את המוצר, לעומת פריסה ארצית רחבה אצלנו ומדיניות החזרות נדיבה במיוחד".

מנגד, גם המשביר עצמה לא תפרסם פומבית באתר את מחירי הבשמים המוזלים - אלא רק את שמות המותגים שיכללו במדיניות; את העמימות הזאת מסבירים ברשת בנימוק של קרב המודיעין הסבוך בין הצדדים בניסיון להיות הזולים ביותר בכל רגע נתון.

משה ברוקס, סמנכ"ל הקוסמטיקה ברשת, מסביר כי תמחור הבשמים ישקלל על אף המורכבות גם מבצעים קיימים בדיוטי פרי (דוגמת 3 1, מוצר שני ב-30% וכד'). "אנחנו מתחייבים למחיר הנמוך ביותר ואם טעינו - הלקוח יוכל לרכוש מוצר זול יותר במקום אחר ולקבל חזרה את סכום הרכישה בהצגת קבלה".

כיום מחזיקה המשביר ב-20% מנתח הבישום המקומי (בתוך הארץ), עם הכנסות של כ-170 מיליון שקל - לעומת 300 מיליון שקל בדיוטי פרי. במשביר מקווים להעביר בין 30 ל-60 מיליון מהכנסות הדיוטי פרי בענף אל הרשת, באמצעות המדיניות החדשה.

תגובת הדיוטי פרי: "רשת המשביר לצרכן מעולם לא הייתה ולא תהיה שחקן מתחרה לדיוטי פרי. בקטגוריית הבישום, מציעה ג'יימס ריצ'רדסון מגוון הכולל למעלה מ-2,000 בשמים, לרבות מהדורות בלעדיות, במחירים אטרקטיביים בהשוואה לשוק המקומי. בנוסף, למחיר הבסיס האטרקטיבי של הבשמים, משתתפים הבשמים במבצעים שנותנים הנחה נוספת בשיעור של 25%".

בקרוב: מקרר ליד הבשמים והבגדים

במקביל, עומד המשביר לצרכן בפני השקת מותג פרטי בתחום מוצרי החשמל הקטנים. הרשת הכריזה על המהלך היום, אך לא סיפקה מידע מדויק לגבי מועד או לגבי שם המותג. לאחרונה עברה הרשת לתפעול עצמאי של האגף, לעומת הפעלתו בעבר על ידי זכיין-יבואן - וכך פתחה את ההיצע למגוון מותגים מיבואנים שונים, כולל יבוא מקביל של מוצרים.

מאז פנתה הרשת לכיוון הזה הכפילו עצמן מכירות החשמל ובקרוב יורחבו גם למוצרים לבנים. עבור הצרכן, טוענים ברשת, מדובר בבשורה המאפשרת הן מגוון רחב במיוחד באותה החנות - והן מחירים מוזלים.

מבחינת הצרכנים, המשמעות היא למעשה עוד רשת חשמל שמצטרפת לתחרות, ואשר מתחייבת להיות נטולת אינטרסים של יבואנים.