הממשלה אישרה כמעט פה-אחד הרפורמה בשירות המדינה

הרפורמה במגזר הציבורי נועדה לייעל את כוח האדם העובד בשירות המדינה ■ החלטת הממשלה הסמיכה את נציבות שירות המדינה לקדם מו"מ עם ההסתדרות על מנת ליישם חלק מסעיפי הרפורמה

הממשלה אישרה היום (א') את הרפורמה במגזר הציבורי שנועדה לייעל את כוח האדם העובד בשירות המדינה. החלטת הממשלה הסמיכה את נציבות שירות המדינה לקדם מו"מ עם ההסתדרות על מנת ליישם חלק מסעיפי הרפורמה. סעיפים אחרים שאינם דורשים את שיתוף הפעולה של ארגוני העובדים יוכלו לצאת לדרך כבר עתה.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, מתחה ביקורת על הרפורמה בטענה שהיא התעלמה מפערי השכר הגבוהים הקיימים בשירות הציבורי בין נשים לגברים, ולא נתנה שום מענה ברפורמה לנושא. פרט ללבנת שנמנעה בהצבעה תמכו שאר השרים ברפורמה.

על פי הרפורמה, ישופר, בין היתר, תהליך קליטת העובדים במטרה להפחית את משך קליטת העובד לתפקיד מ-147 ימים כיום לכ-70 ימים בלבד. בנוסף, יבוטל המכרז הפנימי ובמקומו יתקיימו מכרז בין משרדי ומכרז חיצוני. כמו כן, במכרז המתפרסם באינטרנט יפורסם טווח השכר הצפוי למשרה וכן יפורטו הטבות מתחום הרווחה, זכאות לימי חופשה, הוצאות רכב, טלפון, שעות נוספות וכד'.

סעיף אחר נוגע למשך כהונת נושאי המשרה, על פיו יסיים כל בעל תפקיד בסגל הניהולי הבכיר את תפקידו לאחר 8 שנים. כמו כן תבוטל לעובדים הקביעות האוטומטית לאחר שנתיים. תקופת הניסיון, תוארך משנתיים ל- 5 שנים, ומתוך העובדים שעבדו 5 שנים בתפקיד, רק מי שהוכיח את עצמו ונמצא בהערכות עובדים מעל למחצית מעובדי המשרד יתקבל לקביעות.

הרפורמה גובשה בין היתר על ידי נציב שירות המדינה משה דיין ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר שעמדו בראש הוועדה וכן על ידי מנכ"ל משרד האוצר לשעבר דורון כהן וראש אגף התקציבים גל הרשקוביץ.