מחיר החלב ירד - תנובה ושטראוס מוזילות את הגבינה והקוטג'

היום ירד מחיר המטרה של החלב ב-9.73 שקלים ■ מחיר הקוטג' יירד ב-4.2% ל-5.95 שקלים לגביע - גבוה ב-5 אגורות בלבד מהמחיר אותו קבעה תנובה לאחר פרוץ מחאת קיץ 2011 ■ מחיר הקוטג' של שטראוס יוזל ב-4.8% לקמעונאים

בעקבות הורדת מחיר המטרה של החלב היום (ב') הודיעו חברות תנובה ושטראוס על הוזלת הקוטג' והגבינה הלבנה.

היום ירד מחיר המטרה של החלב ב-9.73 שקלים. מדובר במחיר בו מוכרים הרפתנים את החלב למחלבות. ההורדה היום היא חלק מהפחתה כוללת של 25.5 אגורות עד שנת 2016.

בעקבות ההוזלה, תנובה הודיעה כי מחיר הקוטג' יירד ב-4.2% ל-5.95 שקלים לגביע - גבוה ב-5 אגורות בלבד מהמחיר אותו קבעה תנובה לאחר פרוץ מחאת קיץ 2011 (אם כי יש לציין כי המע"מ עלה מאז). מחיר הגבינה הלבנה יירד ב-2.5% ל-6.5 שקלים ל-250 גרם. המחירים החדשים ייכנסו לתוקף מחר.

במקביל, הודיעה חברת שטראוס על הורדת המחיר לקמעונאים של גבינת הקוטג' (250 גרם) ב-4.8% ועל הורדת המחיר לקמעונאים של גבינת הסקי (250 גרם ו-500 גרם) ב- 2.9%, בעקבות הירידה במחיר המטרה של החלב , אשר נכנסה לתוקף היום. מחירה המומלץ לצרכן של גבינת קוטג' שטראוס יעמוד על 5.98 שקל. לאחר עידכון המחירים, מחירה המומלץ לצרכן של גבינת סקי 250 גרם יעמוד על 6.68 שקל מחירה המומלץ של גבינת סקי 500 גרם יעמוד על 11.80 שקל.

על אף שהוזלת הקוטג' והגבינה היא תוצאה ישירה של הורדת מחיר המטרה של החלב (אותה ספגו הרפתנים), אריק שור, מנכ"ל תנובה, מסר בהודעה לתקשורת כי "התחייבנו להיות קשובים לצרכן ולהתנהל ברגישות במוצרינו הבסיסיים ועל כן קיבלנו החלטה להוריד את המחירים שלנו לקמעונאים וכן להמליץ על הורדת המחירים המומלצים של הקוטג' והגבינה הלבנה לצרכן, שהינן מוצרי יסוד ונמצאים בכל בית בישראל".

שור הוסיף כי "אנחנו בוחנים באופן קבוע את המחירים שלנו במטרה לעדכן אותם בהמשך להתפתחויות במשק ולמגמות של עלויות כלל חומרי הגלם ועלויות הייצור ובתוכם מחיר המטרה. הורדת מחיר המטרה בשיעור ניכר מאפשרת לנו לבצע הורדה במחירינו וכן במחירים המומלצים על ידי תנובה של מוצרי בסיס אלו לטובת הצרכנים".