בן-צבי יפסיק להפעיל את בית הדפוס ב-10 ביולי

מו"ל העיתון "מעריב" הודיע לעובדי הדפוס כי הוא מפסיק להדפיס במתחם בבת-ים ■ ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים בין "ישראל היום" לבין בעלי בית הדפוס, עמוס מימון ■ בן-צבי הפסיק לשלם לחברות הקבלן שמעסיקה החברה בבעלותו

מו"ל העיתון "מעריב", שלמה בן-צבי הודיע לעובדי הדפוס של העיתון, ולבעלים של בית הדפוס עמוס מימון כי הוא מפסיק להדפיס במתחם בבת-ים בתוך 10 ימים. ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים בין העיתון "ישראל היום" למימון. "ישראל היום" מדפיס כיום בדפוס "הארץ" ובעבר הביע עניין ברכישת דפוס משלו. מימון וישראל היום סירבו להתייחס לכך.

בתוך כך, בן-צבי הפסיק לשלם לחברות הקבלן שמעסיקה החברה שבבעלותו והחל מהיום הפסיקו עובדי הקבלן של החברות "ברק" ו"המשרד הנקי", להגיע לעבודה. על-פי ההערכות חובותיו של בן-צבי לאותן חברות עומדים על מאות אלפי שקלים. "אחוזת הירש", החברה המחזיקה ב"מעריב" לא שילמה עדיין גם את המשכורות לעובדי הפרילנס של "מעריב", שכרם של חלקם מולן מאז חודש מארס. גם תנאי התשלום עם "גלובס" לא הוסדרו, והחל מאתמול לא הופץ מוסף "גלובס על הבוקר" עם "מעריב".

עסקת רכישת "מעריב" על-ידי בן-צבי אושרה לבית המשפט בכפוף לכך שבן-צבי ימשיך להפעיל את בית הדפוס במשך שנה וחצי עם אופציה להארכה של עד 5 שנים ויעסיק כ-100 עובדים. והנה, בן-צבי מתכנן להפסיק לעבוד עם בית הדפוס בתום 7 חודשים בלבד. כיום עובדים בבית הדפוס 48 עובדים, לאחר שעובדים רבים יצאו לפרישה מרצון.

בשיחה עם "גלובס" אמר בעלי בית הדפוס עמוס מימון, כי אינו רואה בפעולותיו של בן-צבי הפרת הסכם. "יש לו אפשרות של הודעה של יציאה", אמר מימון, "זה לא מטריד אותי בכלל". לדבריו, "התכופפתי הרבה בשביל בן-צבי ומעניינים אותי בעיקר העובדים". מימון הוסיף, כי ישנם מתעניינים בבית הדפוס, אך סירב כאמור להתייחס לזהותם.

מחר תעלה סוגיית העסקת עובדי הדפוס של "מעריב" בבית המשפט. בתקופה האחרונה התקיים משא-ומתן בין עובדי הדפוס ובין בן-צבי באשר לתנאי פרישתם. פגישה נוספת הייתה אמורה להתקיים היום, אולם היא בוטלה על-ידי ההנהלה. בשבוע שעבר הפסיקו עובדי הקבלן המועסקים בעבודות דפוס, מטעם חברת "ברק" להגיע לעבודה לאחר שלחברה לא שולם כסף מאז מאי. מדובר בכ-200 אלף שקל חוב. היום חדלו להגיע לעבודה עובדי "המשרד הנקי", חברת כוח-אדם המספקת שירותי ניקיון.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה.