"ישראל היום" במגעים להדפסה בבית הדפוס ששימש את "מעריב"

בתוך כך נודע כי חמיו של שלמה בן-צבי, איש העסקים קונרד מוריס, הוא זה שהזמין את דוח מקינזי לבחינת הכדאיות הכלכלית של העיתון

מו"ל העיתון "מעריב", שלמה בן-צבי, הודיע לעובדי הדפוס של העיתון ולבעלים של בית הדפוס, עמוס מימון, כי הוא מפסיק להדפיס במתחם בבת-ים בתוך 10 ימים. ל"גלובס" נודע כי מתקיימים מגעים בין העיתון "ישראל היום" למימון.

"ישראל היום" מדפיס כיום בעיקר בדפוס עיתון "הארץ" ומעביר לעיתון עשרות מיליוני שקלים בשנה. בעבר הביע עניין ברכישת דפוס משלו ואף הביע עניין במתקן הדפוס בבת-ים, בטרם נמכר למימון.

בתוך כך נודע כי חמיו של שלמה בן-צבי, איש העסקים הבריטי קונרד מוריס, הנחשב למשקיע העיקרי בקבוצת אחוזת הירש המחזיקה ב"מעריב" ו"במקור ראשון", הזמין דוח של חברת מקינזי, שמטרתו לבחון את הכדאיות הכלכלית של העיתון.

על-פי גורמים ב"מעריב", הדוח לא סיפק המלצות על העתיד, אולם הוא סימן את ההשקעה ב"מעריב" במתכונתה הנוכחית כלא כדאית.

עסקת רכישת "מעריב" על-ידי בן-צבי אושרה לבית המשפט בכפוף לכך שבן-צבי ימשיך להפעיל את בית הדפוס במשך שנה וחצי, עם אופציה להארכה של עד 5 שנים ויעסיק כ-100 עובדים. והנה, בן-צבי מתכנן להפסיק לעבוד עם בית הדפוס בתום 7 חודשים בלבד.

קיראו עוד ב"גלובס"


כיום עובדים בבית הדפוס רק 48 עובדים, לאחר שעובדים רבים יצאו לפרישה מרצון. דיון שהיה אמור להתקיים בעניינם היום (ג') בבית המשפט בוטל בעקבות סיכום בין "מעריב" לעובדים.

משכורות מולנות

בנוסף, בן-צבי הפסיק לשלם לחברות הקבלן שמעסיקה החברה שבבעלותו, והחל מהיום הפסיקו עובדי הקבלן של החברות "ברק" ו"המשרד הנקי" להגיע לעבודה.

על-פי ההערכות, חובותיו של בן-צבי לאותן חברות עומדים על מאות אלפי שקלים. אחוזת הירש, החברה המחזיקה ב"מעריב", לא שילמה עדיין גם את המשכורות לעובדי הפרילנס של "מעריב", ושכרם של חלקם מולן מאז חודש מארס.

ועד העובדים של העיתון הורה לעורכים להפסיק להזמין שירותי פרילנס. גם תנאי התשלום עם "גלובס" לא הוסדרו, ובימים האחרונים לא הופץ מוסף "גלובס על הבוקר" עם "מעריב".

בשיחה עם "גלובס" אמר בעלי בית הדפוס עמוס מימון, כי הוא אינו רואה בפעולותיו של בן-צבי הפרת הסכם. "יש לו אפשרות של הודעה של יציאה", אמר מימון, "זה לא מטריד אותי בכלל".

לדבריו, "התכופפתי הרבה בשביל בן-צבי, ומעניינים אותי בעיקר העובדים". מימון הוסיף כי ישנם מתעניינים בבית הדפוס, אך הוא סירב להתייחס לזהותם.

מ"מעריב" נמסר כי "מדובר בדוח פנימי שהוזמן על-ידי החברה, ואינינו מתכוונים להתייחס מעבר לכך".

ב"ישראל היום" סירבו להגיב.