רק 20% עושים לייק למותג בפייסבוק בגלל שהחברים עשו

מחקר של חברת Syncapse: כ-78% ממעריצי מותג בפייסבוק הם גם לקוחות שלו

עליית הרשתות החברתיות בשנים האחרונות הכריחה עסקים ומותגים ליישר קו עם הגולשים ולהיכנס עם פעילות רלווטית אליהם. מותגים עשו זאת כדי לבלוט ולהפגין נוכחות, אבל השאלה היא מדוע הגולשים מחליטים לייצר אינטראקציה ולעשות לייק למותגים.

חברת טכנולוגיות השיווק הדיגיטלי Syncapse החליטה לבדוק מה עומד מאחורי הלייק למותגים בפייסבוק, ומצאה כי 78% ממעריצי העמודים ברשת החברתית הם משתמשים של המותג מחוץ לפייסבוק. זו גם הסיבה שהחברה מצאה במחקר כי כמחצית מהגולשים עושים לייק לעמודים כי הם רוצים להביע את אהדתם למותג שהם אוהבים.

סיבה לא פחות חשובה היא קבלת קופון או הנחה מהמותג (42%), כמו גם קבלת עדכונים שוטפים מהמותג (41%). תחרויות שמריצים מותגים בעמודי הפייסבוק שלהם מהוות גם הן סיבה חשובה ללחיצה על כפתור הלייק, לפחות כך טוענים 35% מהגולשים.

31% טענו כי הם עושים לייק לעמוד מותג כדי שיוכלו לשתף את אנשי המותג ואת אוהדי העמוד בחוויות טובות שהיו להם מקניית המוצרים של אותו עסק ומהשימוש בהם.

גם הפרסום באמצעי תקשורת מסורתיים כמו טלוויזיה, עיתונות ואינטרנט מייצר כמות מכובדת של לייקים (18%).

מנגד, האמרה של "חבר מביא חבר" לא ממש מצליחה לתפוס בפייסבוק, לפחות לפי המחקר, כשרק 20% מהגולשים עושים לייק לעמוד מותג רק בגלל שראו שגם החברים שלהם עשו. לפי עיקרון דומה, רק 15% עושים לייק בגלל שמישהו המליץ להם לעשות כן.

עוד עולה כי בקרב מותגים כמו דיסני וסטארבאקס, גולשים עשו לייק בגלל תמיכה במותגים שהם אוהבים. מנגד, מותגי קמעונאות זוכים ללייק בגלל רצון לקבל הנחות או עדכונים.

לייק
 לייק