ארדן: הלוביסטים של הוט ובזק מהלכים אימים על הח"כים

שר התקשורת בפייסבוק, לאחר הדיון בכנסת על שוק התקשורת: "אני כאן כדי לדאוג להוצאות של משפחת נווה ממודיעין ולא לבונוסים של בכירי החברות"

שר התקשורת גלעד ארדן פרסם היום (ד') פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות הדיון היום בוועדת הכלכלה, שעסק בתחרות בשוק הקווי. ארדן מציין כי ציפה לתמיכה גורפת מחברי הכנסת על היוזמה שהוא מוביל להגברת התחרות בשוק הקווי, אך הופתע כשלא קיבל אותה.

ארדן כותב: "באתי עם זה היום לוועדת כלכלה ולא זכיתי למחיאות כפיים. מדוע? כי להוט יש לוביסטים ולבזק יש לוביסטים, אבל לציבור אין. אז הלוביסטים דאגו להלך אימים על חברי כנסת ואמרו להם שאוי אוי ואוי ואבוי, ובזק והוט יפסידו כסף (זה לא נכון. הם ירוויחו פחות), אבל אני בטוח שחברי הכנסת לא התרשמו מהנהי של הוט ובזק. הם הרי יודעים כמוני שאנחנו כאן כדי לדאוג להפסדים החודשיים של משפחת נווה, לא לבונוסים של בכירי הוט ובזק".

ארדן מספר כי ניגש לפקידי האוצר ואמר להם: "תניחו רגע את האקסלים, אני רוצה לדבר על משפחת נווה ממודיעין". לטענתו, הפקידים ענו לו שהוא לא יאיר לפיד ושייגש ישר לעניין. "אז ניגשתי: כשנעביר בכנסת את חוק התחרות על הפס הרחב (שם קודם: השוק הסיטונאי), וכל חברה שתרצה תוכל לרכוש מהוט ובזק במחיר הוגן שימוש בתשתיות שלהן, יהיו ספקיות חדשות שיציעו למשפחת נווה מחירים זולים יותר על הגלישה באינטרנט.

"היום המחירים בישראל גבוהים מאוד ביחס לעולם. בנוסף, משפחת נווה תקבל הצעות לעבור לצפות בטלוויזיה הרב-ערוצית דרך האינטרנט במחיר מופחת. לא צריך להיות נביא כדי להעריך שהאלטרנטיבה הזו לכבלים וללוויין תוריד גם את מחירי הכבלים והלוויין. תחרות, נדמה לי שככה קוראים לזה".

"גם מחירי הטריפל יירדו, כי כשתתפתח תחרות נוכל לאפשר גם לבזק למכור לכם טריפל, במקביל להוט. גם במקרה הזה, ודאי לא תופתעו לדעת, התחרות תגרור ירידת מחירים.
משפחת נווה גם תשלם פחות על הטלפון הקווי, שגם הוא עובר באותן תשתיות שחברות חדשות יוכלו להשתמש בהן כשהחוק יעבור.

"אה, עוד משהו: מכירים את זה שצריך לפנות לתשתית האינטרנט לחוד ולספק האינטרנט לחוד? תופעה קסומה. רק בישראל היא קיימת. גם זה ייגמר: כולנו נקנה אינטרנט מגוף אחד שיהיה אחראי גם לתשתית הגלישה וגם לספק, ולא יעבירו אותנו מאחד לשני בכל בעיה.

"אני מתכוון לדאוג למשפחת נווה, למרות שאין לה לוביסטים, ולהיות בכל דיון עד שהחוק יעבור. אגב, נעה נווה קוראים לאמא. תודו שזה יותר עדכני מריקי כהן".