קרן נוי ואנלייט ירכשו הפרויקטים מסאנפאוור

הקבוצה זכתה במכרז לרכישת שני הפארקים הסולאריים של סאנפאוור בדרום הארץ, בהיקף מוערך של 150 מיליון שקל

קבוצה של משקיעים מוסדיים בהובלת קרן נוי וחברת אנלייט היא הזוכה במכרז לרכישת שני הפרויקטים הסולאריים של סאנפאוור. במכרז התמודדו 3 חברות: הקבוצה בהובלת קרן נוי, מגדל וכלל ביטוח.

לפי גורמים בשוק, הצעתה של מגדל וקרן הליוס הגיעה למקום השני ושל כלל ביטוח למקום השלישי במכרז. הפרויקטים של סאנפאוור ישראל בדרום הארץ מוערכים בסביבות של כ-150 מיליון שקל. את המגעים מול המתמודדים ניהל מנכ"ל סאנפאוור ישראל, אורי צרור.

מדובר בשני פארקים סולאריים הממוקמים כאמור בדרום הארץ ושמצויים בשלבי הקמה סופיים לקראת קבלת רישיון קבוע לייצור חשמל והתחברות לרשת ההולכה. הם יימכרו לזוכה במכרז לאחר השלמת ההקמה.

המיזמים הם מבטחים ותלמי ביל"ו, כאשר כל אחד מהם יהיה בהספק של 10 מגה-ואט. למיזמים הובטח תעריף של 130 (מבטחים) ו-102 אגורות לקוט"ש (תלמי ביל"ו) לכ-20 שנה.

את המיזמים הללו ואחרים קידמה במקור חברת סאן-ריי, שנרכשה בפברואר 2010 על ידי סאנפאוור (Sunpower) תמורת 277 מיליון דולר. סאנפאוור, שבבעלות ענקית האנרגיה הצרפתית טוטאל, החליטה לפני כחצי שנה לממש את נכסיה בישראל בעקבות חוסר הוודאות הרגולטורית ולאחר שמינהל מקרקעי ישראל העלה במאות אחוזים את שומות הקרקע במיזמים שקידמה.

מבחינת הגופים המוסדיים מדובר בפרויקטים מניבים לטווח ארוך ובעלי תזרים הכנסות קבוע. מדובר באפיק השקעה לא סחיר שמגוון את תיקי ההשקעה המוסדיים, תוך שהוא מפחית את הלינקג' הגבוה שיש לתוצאות תיקי ההשקעה שלהם יחד עם שוקי ההון. מדובר באפיק השקעה שצובר תאוצה בתיקי המוסדיים, לצד השקעה בקרנות השקעה פרטיות, בנכסי נדל"ן ובתחומי תשתית אחרים.