אילו מלונות וצימרים מציעים בריכה פרטית - וכמה עולה התענוג?

בריכה פרטית בצימר או בחדר המלון היא פינוק שהולך ותופס תאוצה בישראל ■ מחירי הנופש במקומות המעטים שמציעים זאת גבוהים - אך גם הביקוש גבוה

היא מתפרסת על שטח של 200 דונם, מגיעה לעומק של עד 35 מטר, מכילה 250 מיליון ליטר של מים ומתוחזקת בעלות של 2 מיליון דולר בשנה. בריכת השחייה הגדולה ביותר בעולם, שאף נכנסה לספר השיאים של גינס, נמצאת באתר הנופש והמגורים סן אלפונסו דה מאר בעיר אלגארובו שבצ'ילה.

אצלנו, לעומת זאת, הולך ומתפתח לו טרנד מימי הפוך: בריכות פרטיות, לרוב בריכות שכשוך/טבילה קטנות באתרי נופש יוקרתיים, הנותנות מענה לחובבי השחייה/שכשוך בעירום מלא הרחק מעיניהם של רוחצים אחרים, ומענה לאלה שמיצו את חוויית הג'קוזי המבעבע.

בענף בתי-המלון בכלל, ובענף הצימרים בפרט, הנהנה בחישוב שנתי מ-8 ימי תפוסה בחודש בלבד ומרווחיות מוטלת בספק - הגימיק התורן הוא מהלך שיווקי נדרש למשיכת ישראלים שראו וטעמו עולם ומצפים ליותר תמורת כספם.

אלא שעלויות ההקמה והתחזוקה של בריכות פרטיות גבוהות מאוד, ומישהו - הלקוח - צריך לשאת בהוצאות. מדובר ב-1,300 ועד 2,200 שקל ללילה לזוג ביחידת אירוח עם בריכה פרטית לרוב על בסיס ארוחת בוקר בלבד, ויש מקומות שגם את זה לא מגישים.

"גלובס" בדק איפה אפשר לקפוץ למים.

פנחס וגסטון, לימן

את ההשראה ל"אחוזת פנחס וגסטון" במושב לימן שליד ראש הנקרה, המונה 4 יחידות אירוח מפוארות עם בריכה פרטית לזוגות בלבד, שאב פיני סלמה מהיבשת השחורה.

"טיילתי עם חבר בדרום אפריקה, ושם נחשפתי ונדלקתי על הקונספט הזה", אומר סלמה, הטוען לחלוציות הז'אנר בארץ הקודש. "אני התיירן הראשון שייבא לארץ את גימיק הבריכה הפרטית לכל יחידת אירוח".

עוד לדבריו, "בענף הצימרים התחרותי כל הזמן צריך לחדש, ובריכה פרטית היא חידוש מקדם מכירות".

הבריכות באחוזת פנחס וגסטון הן בגודל של 8 על 3 מטר האחת. "עלויות ההקמה והתחזוקה של הבריכות מטורפות ואכן מייקרות את המחיר לאורח, אבל יש לא מעט ישראלים שאוהבים את הפרטיות והאינטימיות - ומוכנים לשלם תמורתה".

אגב, גימיק רטוב נוסף מבית היוצר של סלמה הוא שטיפת מכוניות. "אני שוטף את המכוניות של כל האורחים שלי בהפתעה וללא תשלום".

* מחיר: 2,200 שקל ללילה לזוג באמצע ובסוף השבוע ביולי ובאוגוסט.

המקום, נטועה

בני הזוג רחל ועמוס כהן ממושב נטועה שעל גבול הלבנון פתחו באפריל 2010 את "המקום" בהשקעה של כ-10 מיליון שקל - מתחם של 12 סוויטות גדולות במיוחד - 150 מ"ר האחת - שכל אחת מהן מאובזרת בבריכת זרמים פרטית ומקורה בגודל של 6 על 5 מטר ובעומק מטר וחצי.

בדומה לתיירנים אחרים, גם רחל כהן טוענת כי התחרות בענף הצימרים, המונה על-פי הערכת משרד התיירות כ-9,000 צימרים, מכתיב ייחודיות.

"התחרות בענף גדולה, ולכן היינו צריכים לייחד את המקום באיזו שהיא צורה. עשינו סקר שוק וראינו שאנשים מחפשים חופשה פרטית ואינטימית, לטבול בבריכה בשקט ובשלווה מבלי להתחלק בהמולה עם עוד אנשים", היא אומרת.

* מחיר: ללילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר: 2,000 שקל ביולי ובאוגוסט; סוויטה משפחתית ("פלמינגו") - 3,200 לשני זוגות ללילה באמצע ובסוף השבוע ביולי ובאוגוסט ותוספת של 150 שקל לילד עד גיל 13 ו-300 שקל לילד מגיל 13. הסוויטה מתאימה לעד 6 ילדים; סוויטת VIP - 2,200 שקל ללילה לזוג.

אלה סאן ריזורט, אילת

Ella Sun Resort, שנפתח בשלהי 2012, הוא פתרון למחפשים חופשה אינטימית באילת. מדובר במתחם של 3 וילות שקבוצת הרכב קל-אוטו הקימה בהשקעה של 12 מיליון שקל.

כל אחת מהווילות, הממוקמות בשכונה החדשה "שחמון" המרוחקת מספר דקות נסיעה מחוף הים ומרצועת המלונות, משתרעת על שטח של כחצי דונם וכוללת 5 חדרי שינה, סלון, פינת אוכל ומטבח מאובזרים. העיצוב בסגנון שכולו שיר הלל לבית העיצוב "קארה" עם השלמות קלות מאיקאה.

השוס הוא בריכה פרטית בגודל של 9 על 3 מטר ובעומק 1.80 מטר בכל וילה. "בריכה פרטית נותנת מענה לצורך באינטימיות", אומרת אלה קליין, מבעלי קל-אוטו.

* מחיר: עד 26 ביולי - 6,600 שקל למינימום 3 לילות; מ-27 ביולי ועד 27 באוגוסט - 11,500 שקל ל-3 לילות באמצע השבוע ו-9,000 שקל לשני לילות בסוף השבוע. הווילה מתאימה לעד 10 אנשים.

ישרוטל אגמים, אילת

עוד הרבה לפני שטרנד הבריכות הפרטיות הבליח אל חיינו, וליתר דיוק לפני כעשור, מלון ישרוטל אגמים באילת כבר הציע משהו דומה אך שונה: חדרים עם יציאה פרטית וישירה לבריכה משותפת המתפתלת בין החדרים בקומת הקרקע.

מדובר ב-56 מתוך 288 חדרי המלון המכונים "חדרים על המים". ברשת טוענים כי אלה הם החדרים המבוקשים ביותר במלון והראשונים להימכר בכלל ובעונת הקיץ בפרט.

* מחיר: יולי - מ-1,650 שקל באמצע השבוע ו-1,750 שקל בסוף השבוע; אוגוסט - 1,680 שקל באמצע השבוע ו-2,030 שקל בסוף השבוע, ללילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר.

"בראשית", מצפה רמון

בישרוטל ידעו שרק גימיק חדש ורענן ישכנע את הישראלים להדרים לנופש במצפה רמון, והגימיק של מלון "בראשית", שנבנה בהשקעה של כ-150 מיליון שקל על שפת המצוק המשקיף לנוף עוצר הנשימה של המכתש הגדול, הוא בריכות פרטיות ב-47 מתוך 110 חדרי המלון.

ההשקעה, כך לדברי ליאור רביב, מנכ"ל הרשת, משתלמת מאוד: "החדרים עם הבריכות הצמודות, שאת ההשראה להן שאבנו ממלונות יוקרה בתאילנד, הם הראשונים להימכר, למרות שהם יקרים בכ-15% מהחדרים האחרים. הישראלים מתים על זה, ואני מצטער שלא בנינו בריכות לכל החדרים בקומת הקרקע, למרות שהן מייקרות את עלות האנרגיה הכוללת של המלון בכ-30% פר חדר".

הבריכות ב"בראשית" הן בגודל של 12 מ"ר, ולכן מתאימות יותר לטבילה/שכשוך ולא לשחייה; בחדרים הגדולים יותר הבריכה היא כבר 16 מ"ר, ואילו זו הצמודה לסוויטה הנשיאותית משתרעת על שטח של 40 מ"ר.

* מחיר: מכ-1,600 שקל באמצע השבוע ומ-1,940 שקל בסוף השבוע ביולי; החל מכ-1,600 שקל באמצע השבוע ומכ-2,300 שקל בסוף השבוע באוגוסט ללילה לזוג על בסיס ארוחת בוקר.

כתמר יפרח, יערה

לפני כשנתיים וחצי החליט יואב עמר, תיירן ממושב יערה שבגליל המערבי, להקים - בנוסף למתחם הצימרים הוותיק שלו במושב "שירת הלל" - את "אחוזת כתמר יפרח", בהשקעה של כ-4 מיליון שקל.

מדובר במתחם בן 6 סוויטות: 2 בסגנון כפרי ו-4 בסגנון מודרני ,שלכל אחת מהן בריכה פרטית בגודל של 36 מטר בסוויטות הכפריות ו-56 מטר במודרניות.

"הישראלים מחפשים היום שקט ופרטיות מוחלטת. הם פחות אוהבים להשתכשך בבריכה עם אנשים זרים, ולכן הביקוש ליחידות האירוח עם בריכה פרטית גבוה, ובפרט ביולי-אוגוסט", אומר עמר.

לדבריו, הבריכה הפרטית בכל יחידה נותנת מענה מצוין גם לציבור הדתי, שמצביע ברגליים כלקוח חוזר: "אנשים, כל אחד מסיבותיו הוא, מוכנים לשלם יותר בשביל הפרטיות", הוא מסכם.

* מחיר: 1,300-1,500 שקל לסוויטה בעיצוב כפרי. 1,500-1,800 שקל לסוויטה בעיצוב מודרני.

הרודס פתאל, ים המלח

המבנה הוותיק, שפתח במאי השנה את שעריו לקהל אחרי שיפוץ מסיבי תחת המותג הרודס של רשת מלונות פתאל, מציע בין היתר 16 חדרי גן, שהשוס שלהם טמון ביציאה ישירה מכל חדר לבריכה המשרתת רק אותם.

מדובר ברצועה צרה (2.5 מטר) וארוכה (70 מטר) של בריכה בעומק 1.20 מטר, המשרתת כאמור רק את אורחי חדרי הגן.

* מחיר: 1,550 שקל באמצע השבוע (מינימום 3 לילות) ו-2,000 שקל בסוף השבוע (מינימום 2 לילות) ביולי (אחרי תשעה באב) ובאוגוסט ללילה לזוג על בסיס אירוח של חצי פנסיון.