אושרו לוחות השידורים של קשת ורשת; הריאליטי לא הופחת

לבקשת הרשות השנייה, בקשת הוסיפו ללוח תכנים תיעודיים נוספים ואת הסדרה "עבודה ערבית", ואילו רשת הגדילה את מכסת הסוגה העילית

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, בראשות יעקב שחם, אישרה את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת למחצית השנייה של 2013. שתי הזכייניות נאלצו לתקן לוחות שידורים קודמים שהגישו לוועדה.

במסגרת התיקונים, בקשת הוסיפו ללוח תכנים תיעודיים נוספים ואת הסדרה "עבודה ערבית", ואילו רשת הגדילה את מכסת הסוגה העילית על מנת שתאזן את תכני הריאליטי שהיא אמורה להעלות בהמשך השנה. כמות הריאליטי עצמה לא נדרשה להפחתה.

במסגרת אישור לוח השידורים התחייבה חברת החדשות של ערוץ 2 להעלות את כמות התחקירים שהיא משדרת בתוכנית הכלכלה היומית "תוכנית חיסכון". על-פי הרשות השנייה, התחייבות זו כבר באה לידי ביטוי במהלך חודש יוני.

יו"ר הוועדה, יעקב שחם, אמר כי "יש להעריך את תגובתם של מנהלי קשת ורשת, שהפנימו את דרישת הוועדה וההנהלה והכניסו את השינויים המתבקשים בלוחות השידורים, שאליהם נוספו תוכניות דרמה ותעודה, וכן הושם דגש על חיזוק המימד התחקירי ב'תוכנית החסכון'".

מנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, מסר כי "הרשות תעקוב ותקפיד אחר יישום השינויים בלוחות שישודרו בפועל, כך שתהיה עמידה של הזכיינים במחויבויותיהם, וזאת לטובת ציבור הצופים הזכאי ליהנות משידורי טלוויזיה מגוונים, איכותיים ומעניינים".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, מסר כי "הזכייניות ביצעו שינוי משמעותי בלוח בהתאם לדרישת הרשות והחלטות ועדת הטלוויזיה, ויש לברך על שיתוף-הפעולה ועל התגובה המהירה והמיידית. המועצה תמשיך להקפיד על שמירת תמהיל שידורים מגוון, שיתמרץ גם את תעשיית היצירה וההפקה בתוכניות סוגה עילית".