התאחדות בוני הארץ תציג תוכנית בפני קבינט הדיור

התוכנית הוצגה במהלך פגישה שהתקיימה אתמול בלשכתו של שר האוצר יאיר לפיד ■ התוכנית כוללת דרכים לקידום פתרונות דיור בישראל

שר האוצר, יאיר לפיד, נפגש אמש בלשכתו בירושלים עם נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, ועם מנכ"ל ההתאחדות, אליאב בן-שמעון. במסגרת הפגישה הציגו האחרונים בפני שר האוצר תוכנית שגובשה לאחרונה על-ידי אנשי ההתאחדות שמציעה דרכים לקידום פתרונות דיור בישראל. בעקבות הפגישה עומדת התוכנית להיות מוצגת לשרי קבינט הדיור באחת הישיבות הבאות שיכונסו.

התוכנית המדוברת שגובשה על-ידי הצוות המקצועי בהתאחדות מציעה לפעול שני מישורים: הגדלת היצע הדירות וטיפול בחסמי הענף. הסעיפים הבולטים בתוכנית מציעים לתמרץ פרויקטים של התחדשות עירונית ושינוי שיטת מכרזי הקרקע המופעלת כבר שנים ארוכות על-ידי המדינה. עוד במסגרת התוכנית מוצעות דרכים לטיפול במצוקת האשראי, להגדלת מלאי העובדים בענף כמו גם מנהלי עבודה ומהנדסים ופיקוח על הרגולציה בענף שעל-פי הקבלנים ייקרה את עלות הבנייה בעשור האחרון בכ-204 אלף שקל בממוצע לדירה.

עוד במסגרת הפגישה, עדכן שר האוצר את נשיא ומנכ"ל ההתאחדות בשינויים האחרונים שאושרו בקבינט הדיור, ובראשם החזרת קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות וביטול קריטריון "ותק בנישואים" בפרויקטים של דיור בר-השגה ברחבי הארץ. במקביל, ביקש השר לפיד מבובליל לבחון את שילובם של חרדים בתעסוקה בענף הבנייה ברחבי הארץ.

נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל, ציין בתום הפגישה כי הוא מברך על שיתוף הפעולה ואמר: "שר האוצר יאיר לפיד היה קשוב לעמדת התאחדות בוני הארץ והבין כי שיתוף הפעולה עם נציגי הענף הוא הפתרון למצוקות בענף. הודנו לשר על המהלכים שכבר ביצע במסגרת קבינט הדיור לפתרון מצוקת הדיור והעלנו בפניו את החסמים בענף שאינם מאפשרים את הגדלת מלאי הדירות. בנוסף, ביקשנו מתן עדיפות מיוחדת לנושא של התחדשות עירונית".