אלשטיין נסוג מהחלטתו להעביר 75 מ' ד' לקבוצת אי.די.בי

(עדכון) - לאור החלטת מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות לקחת השליטה מידי נוחי דנקנר, החליט אלשטיין לא לממש אופציה להשקעת המשך, שקיבל לאחר שהשקיע אשתקד בגנדן 25 מיליון דולר

ימים אחדים לאחר שהצטרף לקבוצת אי.די.בי בתפקיד רשמי כסגן יו"ר, ושעות ספורות לאחר שמחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות החליטו להוציא את הקבוצה משליטת נוחי דנקנר, אדוארדו אלשטיין הארגנטינאי החליט כי לא ישקיע את 75 מיליון הדולרים שאמור היה להעביר לקבוצה במסגרת השקעת המשך להשקעה של 25 מיליון דולר שביצע בגנדן אשתקד.

בסביבת אי.די.בי מסבירים כי אלשטיין לא יממש את האופציה שניתנה לו עקב התארכות המו"מ מול מחזיקי האג"ח, הקשיים במו"מ ולוח הזמנים הלוחץ לטיפול בסוגייה. כאמור, החלטה זו באה לאחר הכרעת מחזיקי האג"ח, שאמנם אינה סוף פסוק משפטי, אך מספקת כיוון ברור מאוד.

בסביבת נוחי דנקנר, עם זאת, עדיין לא מוותרים. לדברי גורמים המעורים בנושא, דנקנר לא אמר עדיין נואש. לדבריהם הוא נערך לאפשרות שאלשטיין לא יממש את האופציה ולכן התאמץ להביא משקיעים אחרים - ישראלים וזרים. לדברי אותם גורמים, המשקיעים החלופיים לאלשטיין צפויים לסייע ביצירת מתווה אחר להידברות ולהסדר חוב בקבוצה, ולצורך כך יעבירו בשבוע הבא כספים לחשבון נאמנות בישראל.

אלשטיין השקיע בגנדן 25 מיליון דולר אשתקד, ואז ניתנה לו האופציה להשקעת המשך של 75 מיליון דולר בחברה. עסקה זו סיפקה לדנקנר ומחזיקי האג"ח אורכה לקיום מו"מ להגעה להסדר חוב מוסכם. הצדדים אמנם הגיעו להסכמה על מתווה להסדר , שלבסוף לא הושלם. בד בבד האופציה שהוארכה כמה פעמים שונתה להשקעה ישירה באידיבי אחזקות. ואולם, הדיונים הארוכים לא הבשילו להסדר ובמשבר בקבוצה החריף, ופרץ גם באידיבי פתוח.

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצביעו שלשום ברוב של יותר מ-90% לקחת את השליטה בחברה מידיו של בעל השליטה, דנקנר, באסיפה סוערת סביב מתווה הסדר החוב של הנציגות. עוד הצביעו המחזיקים על מימוש שני נכסיה העיקריים של החברה - הכסף בקופה (כ-180 מיליון שקל) ומניות אי.די.בי פתוח.

מנציגות אג"ח אידיבי אחזקות נמסר כי "נציגות האג"ח קיבלה את תוצאות ההצבעה של מחזיקי האג"ח שתמכו ברוב גדול במתווה חלוקת הנכסים אשר במסגרתו הם יקבלו לידיהם 100% ממניות פיתוח ומזומנים שבקופת החברה. מתווה זה יוגש לבית המשפט ביום ראשון לצד מתווה הנציגויות שנחתם בשלהי מאי עם נציגות אג"ח אידיבי פיתוח".