90% ממחזיקי אג"ח IDB: לקחת השליטה בחברה

(עדכון) - עוד הצביעו המחזיקים על מימוש הכסף בקופה (כ-180 מיליון שקל) ומניות אי.די.בי פתוח ■ השיחות בין נציגות האג"ח לדנקנר ואדוארדו אלשטיין התפוצצו היום ■ ביום ראשון על הצדדים להגיש לבית המשפט הצעות למתווה החוב

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצביעו אתמול (ד') ברוב של מעל ל-90% לקחת את השליטה בחברה מידיו של בעל השליטה נוחי דנקנר, באסיפה סוערת סביב מתווה הסדר החוב של הנציגות. עוד הצביעו המחזיקים על מימוש שני נכסיה העיקריים של החברה - הכסף בקופה (כ-180 מיליון שקל) ומניות אי.די.בי פתוח.

האסיפה נערכה בצלה של דרמה לילית. נציגות האג"ח, בראשות יואב ערמוני מקרן הפנסיה גילעד, אלכס סורז'קו מאקסלנס ויוני שר, המשמש כיועץ לנאמנים, ישבה עד השעות הקטנות של ליל אמש עם הנהלת החברה, בראשות דנקנר והשותף שלצדו, איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, במטרה להגיע למתווה להסדר חוב חדש בחברה. אלשטיין התמנה רק אתמול לסגן יו"ר החברה הבת, אי.די.בי פתוח.

המתווה שמקדמת נציגות אחזקות מציע שתי אפשרויות לחלוקת נכסי החברה בין נושיה, לפי סכומי נשייתם, כאשר הסוף הוא זהה - פירוק אי.די.בי אחזקות. בעוד שהאפשרות הראשונה מדברת על העברת מניות השליטה באי.די.בי פתוח (25%-51%) לנאמנות לתקופה קצובה של שנה-שנתיים, ומכירתן על-ידי ברוקר בינלאומי, באפשרות השנייה יחולקו כל מניות פתוח בין נושי החברה האם, פארי פאסו (בדרגה שווה), לפי סכום נשייתם.

נציין שמדובר בהצבעה אינדוקטיבית (כלומר, אינה מחייבת), כאשר במקביל במשך כל שעות היום נערכו שיחות אינטנסיביות בין נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות לאדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר. השיחות התפוצצו בצהריים, והצדדים ישובו לדבר ב-20:00. הצעדים הללו נעשים בלחץ גדול שכן מדובר בזמן האחרון בו ניתן לגבש החלטות בנושא. ביום ראשון על הצדדים להגיש לבית המשפט הצעות למתווה החוב.

אוהד אלוני, נציג הארגון להגנה על חסכונות הציבור, מסר בתגובה כי "ההחלטה הייתה בלתי נמנעת לאור התנהלות הנהלת אי.די.בי. מכאן ואילך מה שחשוב זה להשלים את המהלך כמה שיותר מהר על מנת שגם אי.די.בי פיתוח תעמוד על המדף לצד כלל ביטוח ב-AON וציבור בעלי האג"ח יראה ערך כלכלי גבוהה ככל שניתן ויפגש עם כספו במהרה. מדובר בצעד אמיץ המעיד על בגרות של הציבור אשר לוקח את גורלו בידיו".

מנציגות אגח פיתוח נמסר כי "בריחתו של אלשטיין מהעסקה מהווה הוכחה נוספת לכך שקונצרן אידיבי אינו סולבנטי. אחרי שנה בה בעל השליטה גרר רגליים ופגע בזכויות ציבור החוסכים התברר אתמול כי אלשטיין ברח מהעסקה. תם עידן נוחי נדנקנר באידיבי ועכשיו צריכים כל נושי הקונצרן לגלות אחריות ולהבטיח וודאות, שקיפות, הגינות והחלטיות באופן בו מתנהל הקונצרן הגדול במדינה. אנו קוראים לבנקים להצטרף אלינו ולפעול יחד איתנו כשותפים לדרך, להבטיח יציבות והובלה, לטובת החזר חובות הקונצרן לנושיו כולם. נציגות אידיבי פיתוח הוכיחה שהיא מסוגלת להוביל את התהליך בהבנה ותיאום מול הנושים בכל הרמות, והיא תפעל להגיע להסכמות רחבות ככל האפשר בין כלל הנושים לטובת הבטחת החזר ושמירה על השקעות הציבור כולו".