השרוף 2: "ידיעות אחרונות" ריאיין מתחזה

"ידיעות אחרונות" פרסם במוסף "7 ימים" ראיון עם אישה שהציגה את עצמה כסטנדאפיסטית בדואית, אך למעשה מדובר באישה יהודייה בשם גילה צימרמן

העיתון "ידיעות אחרונות" פרסם היום (ו') במוסף "7 ימים" ראיון עם אישה שהציגה עצמה כסטנדאפיסטית הבדואית הראשונה, אולם למעשה מדובר באישה יהודייה תושבת רמת-גן בשם גילה צימרמן.

צימרמן מופיעה מזה שנים כבדרנית, ואחת הדמויות בהופעותיה היא "פאטמה הבדואית", אם ל-17 ילדים המתגוררת בכפר לא מוכר בגליל. היא אף הוזמנה להופיע בתוכנית הבוקר של זכיינית ערוץ 2 רשת, וגם שם לא חשפה את זהותה האמיתית.

חיפוש קל בגוגל מגלה כי צימרמן מופיעה כ"פאטמה" כבר שנים. היא מציגה את עצמה באחד האתרים, בתמונה חושפנית שאינה דומה לחזות אותה היא מציגה כאישה מוסלמית, כ"גילה צימרמן, סטנדאפיסטית ומשוררת, ילידת רמת-גן, בוגרת חינוך יצירתי ואמא לחייל בעוטף עזה. גילה משוררת כישרונית שסגנון כתיבתה מזכיר משהו את שיריה של רחל המשוררת. במופע 'אלף לילה ולילה פנטזיה קסומה של סיפורי אהבה וחכמה', פאטמה (גילה) מגלמת אישה בדואית אחת מ-4 נשים".

כך למשל, כתבה באחד הפורומים ברשת מורה אשר צימרמן הופיעה בפניה ובפני חברותיה. בפוסט מ-2010, כותבת המורה כי לאחר הופעה מוצלחת, הסירה צימרמן את המטפחת מראשה "והציגה עצמה כגילה צימרמן מרמת-גן... הבנות נותרו פעורות-פה, לא האמנו שהיא צברית. בעברה הייתה גננת ועשתה הסבת מקצוע".

זו לא הפעם הראשונה ש'העיתון של המדינה' נופל בפח. בשנת 2000 רואיין לעיתון זמר מזרחי חדש שהציג את עצמו כמי שנכווה בכל חלקי גופו, ולכן זכה לכינוי "השרוף". למעשה, התברר כי מדובר בשחקן והזמר חיים צינוביץ'.

אברי גלעד, שריאיין את צימרמן הבוקר, אמר ל"גלובס": "עליתי על זה במהלך הראיון. היא אמרה במהלך הראיון צירוף מילים שרק לומדי ימימה מכירים אותו. היה ברור לי זה שהיא מתחזה".

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה: "הגברת שמרואיינת בכתבה אכן הציגה את עצמה כסטנדאפיסטית בדואית. היא מופיעה כבר שנים בכל הארץ, ומעולם איש לא טען אחרת. מעבר לכך, מזה 8 שנים, יש לה פינה קבועה בתוכנית הרדיו של משה טימור בקול ישראל. מדי שבוע היא מופיעה ברדיו כסטנדאפיסטית בדואית - ומעולם איש לא הטיל ספק בכך.

"יש להדגיש כי במהלך הכנת הכתבה סיפר משה טימור לכתבנו כי בעבר הוא אף נפגש עם מוכתר הכפר של הגברת ושיכנע אותו לאשר לה להופיע ברדיו. בשיחה עם 'ידיעות אחרונות' אישר טימור את הדברים גם היום.

"בנוסף, הוועד למען החייל הזמין לפני כמה שבועות את הגברת להופעה בפני משפחות שכולות של צה"ל. כתב העיתון היה בהופעה. אנשי הוועד למען החייל הציגו אותה כבדואית, וכך היא עצמה עשתה במשך כל ההופעה, כולל בסיומה.

"יש לציין כי הגברת הופיעה היום גם בתוכנית הבוקר של רשת ורואיינה על-ידי המנחים אברי גלעד והילה קורח כבדואית. בכל מהלך השידור גלעד וקורח לא העלו ספק כלשהו במהימנותה של הגברת. 'ידיעות אחרונות', כעיתון אמין וזהיר, יבדוק את הפרטים שהתבררו היום. אם אכן טעינו, אנו מתנצלים בפני קוראינו ומבטיחים להסיק את המסקנות המתבקשות".

בשיחה עם "גלובס", אמר העיתונאי הוותיק משה טימור, אשר מעלה את "פאטמה" ב-8 השנים האחרונות לפינה בתוכנית הרדיו שלו, כי אכן ראה אותה לראשונה בהופעה, שם הוצגה כ"פאטמה", וניגש אליה בסיומה להציע לה לעלות לפינה בתוכניתו.

היא אמרה לו כי יש לבקש אישור "מהמוכתר", והפנתה אותו לגבר שעמד לידה. טימור זוכר כי שאל אותו לאישור, וזה ניתן לו.

"אני לא זוכר אם הוא נראה בדואי", אמר טימור בתגובה, "והיא נראית בדואית? תאמין לי, כולם עובדים על כולם. זה לא משנה לי אם היא בדואית או לא, העיקר שהיא מצחיקה אנשים בתוכנית".

גילה צימרמן סירבה להגיב.