"ידיעות אחרונות": מתנצלים על הראיון עם המתחזה

כפי שנחשף ב"גלובס", במוסף "7 ימים" פורסם בסופ"ש ראיון עם אישה שהציגה את עצמה כ"פאטמה הבדואית" ■ בדיקה קצרה העלתה: זוהי גילה צימרמן מר"ג ■ "ישראל היום" עט על הטעות: "מעורר מחשבות על אמינות המידע ב'ידיעות'"

העיתון "ידיעות אחרונות" מתנצל היום (א') לאחר חשיפת "גלובס" ביום שישי האחרון כי אישה שרואיינה כסטנדאפיסטית הבדואית הראשונה, היא למעשה מתחזה מרמת-גן.

"אנו בודקים באופן יסודי את התהליך שהוביל לפרסום הכתבה", אמרו היום בעיתון. "אנו מתנצלים בפני קוראינו ומתחייבים ש'ידיעות אחרונות', כעיתון אמין וזהיר, יסיק את המסקנות המתבקשות על מנת שטעות כזו לא תתרחש שוב".

במוסף "7 ימים" של "ידיעות" פורסם בסוף השבוע האחרון ראיון עם אישה שהציגה את עצמה כ"פאטמה הבדואית", אם ל-17 ילדים המתגוררת בכפר לא מוכר בגליל. היא אף הוזמנה להופיע בתוכנית הבוקר של זכיינית ערוץ 2 רשת, וגם שם לא חשפה את זהותה האמתית.

למעשה מדובר באישה יהודייה תושבת רמת-גן בשם גילה צימרמן, אשר מופיעה זה שנים כבדרנית, ואחת הדמויות בהופעותיה היא אותה פאטמה. בדרך-כלל צימרמן חושפת את עצמה בסוף ההופעה, אך בהופעה אליה הגיע כתב "ידיעות אחרונות" בחרה לא לעשות זאת.

חיפוש קל בגוגל מגלה כי צימרמן מופיעה כ"פאטמה" כבר שנים. היא מציגה את עצמה באחד האתרים, בתמונה חושפנית שאינה דומה לחזות אותה היא מציגה כאישה מוסלמית, כ"גילה צימרמן, סטנדאפיסטית ומשוררת, ילידת רמת-גן, בוגרת חינוך יצירתי ואמא לחייל בעוטף עזה. במופע 'אלף לילה ולילה פנטזיה קסומה של סיפורי אהבה וחכמה', פאטמה (גילה) מגלמת אישה בדואית אחת מ-4 נשים".

גילה צימרמן מסרה באמצעות עורך דינה, אבי אלטלף, כי "גילה צימרמן הינה סטנדאפיסטית מוכשרת המופיעה מזה שנים רבות בדמותה של 'פאטמה'. המופע הינו מופע פופולרי ומבוקש מאוד. זהו מופע חווייתי היוצר דינמיקה וקשר ישיר עם הקהל, ומשתנה בהתאם לאופיו של הקהל והרכבו. סיומו של המופע משתנה בהתאם לדינמיקה הנוצרת בכל הופעה. לעיתים המופע מסתיים בחשיפה של הדמות העומדת מאחורי 'פאטמה'. העיתון' ידיעות אחרונות' פנה בבקשה לסקר את המופע ואת דמותה של פאטמה".

מי שעט על חשיפת "גלובס" והעניק לה פרשנות משלו הוא העיתון "ישראל היום", המנהל בימים האחרונים קמפיין נגד "ידיעות אחרונות", תוך שהוא מכנה את העיתון "אימפריית הרשע".

"הבעיה היא שמעבר לצחוק, הסיפור הזה גם מעורר מחשבות על אמינות המידע ש'ידיעות אחרונות' מגיש לקוראיו. כך למשל, במשך זמן רב טיפח 'ידיעות' את התזה שעומד ליפול עלינו 'צונאמי מדיני'", כתב בעיתון גונן גינת, המנהל בתקופה האחרונה מסע אגרסיבי נגד "ידיעות אחרונות".

אברי גלעד, שריאיין את צימרמן בתוכנית הבוקר, לא הופתע כששמע מ"גלובס" כי מדובר במתחזה. "עליתי על זה במהלך הראיון", אמר, "היא אמרה במהלך הראיון צירוף מילים שרק לומדי ימימה מכירים אותו. היה ברור לי שהיא מתחזה". ועדיין, גלעד חלק זאת רק עם שותפתו להגשה, הילה קורח, ולא עם הצופים.