גרוניס: "שופטים יכלו להרוויח הרבה יותר בשוק הפרטי"

נשיא בית המשפט העליון התייחס לביקורת על שכר השופטים ונכונותם לוותר על 1% בלבד משכרם, בדומה לחברי הכנסת: "בניגוד לעמדה המוצגת בתקשורת, שכרו של שופט בית המשפט השלום נמוך מזה של חבר כנסת"

"בניגוד לעמדה המוצגת בתקשורת, שכרו של שופט בית המשפט השלום נמוך מזה של חבר כנסת. שופטי השלום יכלו להשתכר שכר גבוה יותר אם היו בוחרים במשרות בשוק הפרטי, אך הם בחרו לעמוד במערכת ציבורית שאינה טומנת בחובה שכר גבוה" - כך אמר אמש (א') נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, במענה לביקורת שנשמעה באחרונה על שכרם של השופטים ועל נכונותם לוותר על 1% בלבד משכרם, בדומה לחברי הכנסת.

גרוניס, שדיבר בטקס סיום שנת המשפט של ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, תיאר את עבודתם הקשה של שופטי בית משפט השלום, תוך שהוא מציין את כמות התיקים הרבה שבה הם מטפלים ואת התנאים הלא פשוטים בהם עובדים השופטים בבתי המשפט השונים.

ביחס לסדרת הפרשות הנוגעות להתנהלותם של שופטים, אמר נשיא העליון: "אל לנו לתת לפרשיות בודדות להכתים את גורלה של מערכת המשפט".

יו"ר ועד מחוז ירושלים בלשכת עורכי הדין, עו"ד אשר אקסלרד, אמר כי "על השופטים ועל עורכי הדין יש מחויבות לשלב כוחות ולהביא לשמירה ולהתנהגות נאותה בכל הנוגע לתרבות הדיון".

ראש הלשכה, עו"ד דורון ברזילי, ציין את הקמתה של ועדת פרוקצ'יה, בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה, הבוחנת את תפקוד הלשכה. "אני סבור כי בוועדה חשובה זו טמונה הזדמנות היסטורית לביצוע תיקון יסודי, חשוב והכרחי במבנה מקצוע עריכת הדין", אמר ברזילי. "אני תקווה כי מסקנות הוועדה, שיתפרסמו בקרוב, יביאו רוח חדשה של שינוי, אחדות, שיתוף-פעולה ועשייה משותפת, לטובת כלל חברי הלשכה והציבור כולו".