בקשה לייצוגית: שופרסל מכרה שמן קנולה מהול כשמן מזוכך

התובע דורש מרשת השיווק לשלם לצרכניה סך של כחצי מיליארד שקל בגין הטעיה

לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית, בהיקף של כחצי מיליארד שקל, נגד רשת השיווק הגדולה בישראל, שופרסל, בטענה להטעיית צרכנים בנוגע למכירת שמן "קנולה אקסטרה", כאילו מדובר בשמן קנולה מזוכך (שהוא בריא ומומלץ על-ידי הרופאים יותר משמנים אחרים), בעוד שהאמת היא שמדובר בשמן מהול - קנולה (70%) מהול בשמן חמניות (30%).

לטענת התובע ראובן צבעוני, באמצעות עו"ד שלומי פרידמן, שופרסל מכרה ומוכרת שמן בבקבוק תחת שם המותג OiliO וקוראת לו (שמן) "קנולה אקסטרה" - במקום לקרוא לו שמן צמחי כפי שדורש החוק.

בתביעה נטען כי כיוון שמדובר בעירוב של שמנים, הרי שעל-פי חוק ועל-פי התקן הישראלי חל איסור חמור על שופרסל להתייחס למוצר זה כשמן קנולה בלבד.

לטענת התובע, שופרסל נוקטת ב"טריק" המטעה צרכנים כדי "לצאת ידי חובתה", וציינה את המילים "שמן צמחי מעורב מזוכך" בתחתית הבקבוק, באותיות קטנות מאוד. "הטריק", נכתב בתביעה, " נועד להשתיק את צרכני המשיבה כדי שלא ייאמר שלא צוין 'שמן צמחי'. הצרכן הסביר נופל בפח".

עוד נכתב כי "שופרסל נקטה ב'תרגיל רמייה', תוך ניסיון מכוון, בחוסר תום-לב, במטרה לעקוף את האיסורים החמורים שהוטלו עליה בחוק ובתקנים המחמירים, והיא גם הצליחה בכך".