אבי לוזון: "משהו רקוב אצל ירון זליכה במוח"

יו"ר ההתאחדות לכדורגל התייחס לממצאי דוח ועדת זליכה: "לא יכול להיות שזליכה יגיד 'רקוב' על מוסד שלא נמצא אצלו שום רבב"

במסיבת עיתונאים משותפת שערך הבוקר (ג') בירושלים יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון עם נשיא פיפ"א ספ בלאטר, הוא התייחס בין היתר לממצאי דוח ועדת זליכה שכינסה שרת הספורט לימור לבנת, ופרסמה אתמול את מסקנותיה, ביניהן כאלו שמצאו כי על יו"ר ההתאחדות להיות נטול ניגודי עניינים.

"מנסים להציג את זה כמאבק אישי בין לימור לבנת וחבר מרעיה לבין אבי לוזון, מנסים לצייר את זה כאילו השרה מחפשת את הראש שלי", אמר לוזון. "אני מודיע לכם, לעולם אף אחד לא יתערב בהתאחדות לכדורגל, ויש לי את כל התמיכה מפיפ"א ואופ"א. רק קבוצות הכדורגל יכולות לבחור את יו"ר ההתאחדות לכדורגל, כך זה היה וכך זה היה. לא צריך שום ועדת איתור, כי אין ועדות איתור לשרים, ואין ועדות איתור לראשי ממשלה. כל אזרח ללא עבר פלילי יכול להציג את המועמדות שלו לתפקיד יו"ר ההתאחדות".

לוזון הוסיף כי אינו מפחד שיגיעו סנקציות מצד פיפ"א ואופ"א כלפי ההתאחדות, בעקבות התערבות ממשלתית בכדורגל. "לא נראה לי שמישהו יעז להתערב אחרי התמיכה המפורשת של מר בלאטר, שהוא השגריר הכי טוב של הכדורגל הישראלי בעולם, ששומר עלינו מכל משמר". בלאטר עצמו אמר בעניין: "בפגישה שהיתה לי איתה, שרת הספורט אמרה לי שאין שום בעיה עם ההתאחדות לכדורגל. אני לא רוצה לאיים, אבל ההתאחדות לכדורגל עשויה להיתקל בקשיים אם אכן יהיו בעיות. הנבחרות, הקבוצות, השופטים וכולם לא יוכלו לשחק באירופה. אני מקווה שלא נצטרך להשעות את ישראל. היורו בארץ לנבחרות צעירות היה הצלחה אדירה, לכן חבל שהכל ייהרס. לא מדובר בכרטיס צהוב, אלא באזהרה".

לוזון התייחס גם לדבריו של פרופ' ירון זליכה, ראש הוועדה, שאמר כי "מוסדות הכדורגל כאן רקובים מהייסוד". יו"ר ההתאחדות: "מה שרקוב זה אצל זליכה במוח. לא יכול להיות שהוא יגיד את זה על מוסד שעבר את כל הביקורות ולא נמצא אצלו שום רבב. אף אחד לא יוכל להטיל בנו רפש. זליכה כבר תקף אישי ציבור רבים בעבר. רק לפני שבוע-שבועיים הוא תקף בצורה חזקה ביותר את סטנלי פישר הנגיד, את שר האוצר היוצא שטייניץ, את שר האוצר לפיד, את בנימין נתניהו, כך שאני בחברה טובה מאוד".