קבלן ראשון החל למכור דירות בחריש

חברת נתיב פיתוח שהוציאה למכירה פרויקט בן 53 יחידות דיור ■ "הדירות נמכרו בעיקר לזוגות צעירים מהמגזר הדתי-לאומי מאזור חדרה, פרדס חנה-כרכור והסביבה ואף מחריש עצמה"

חצי שנה לאחר הזכייה במכרזים, חברה קבלנית ראשונה החלה לשווק את הדירות ביישוב חריש. מדובר בחברת נתיב פיתוח שהוציאה למכירה פרויקט בן 53 יחידות דיור. לאחר חודשים ארוכים בהם מחירי הדירות ביישוב החדש היו בגדר שמועה, כעת, בפעם הראשונה ניתן לראות באיזה סכום ישווקו הקבלנים את הדירות. אומנם מדובר בחברה ראשונה שהחלה בשיווק אולם סביר להניח, שגם מחירי הקבלנים האחרים במתחם יהיו דומים.

החברה יצאה למכירה מוקדמת של הפרויקט כדי שהרוכשים הראשונים עוד יספיקו לנצל את מענקי הפריפרייה שבוטלו לאחרונה וזאת על ידי ניצות התקופה האחרונה לניצולם במסגרת הוראות המעבר שנוסחו. מחיר דירת 4 חדרים עמד במכירה המוקדמת על 739 אלף שקל ומחיר דירת 5 חדרים עמד על 859 אלף שקל. במסגרת המכירה המוקדמת נמכרו 20 דירות ומהחברה נמסר כי "הדירות נמכרו בעיקר לזוגות צעירים מהמגזר הדתי-לאומי מאזור חדרה, פרדס חנה-כרכור והסביבה ואף מחריש עצמה".

יש לציין שהעובדה שרק חברה קבלנית אחת החלה לשווק עד כה את הפרויקט מעידה על כך שהחברות האחרות שעסוקות בהכנת התוכניות טרם החליטו סופית מהו קהל היעד לשיווק הדירות ובנוסף, לא מן הנמנע שהחברות ממתינות לראות מה יעלה בגורל העסקה של חברת אשדר שמתעתדת למכור את הקרקע בה זכתה במכרז לקבוצת רכישה. כזכור, העסקה של אשדר למכירת מגרש המאפשר בנייה 490 יחידות דיור עוררה התנגדות בקרב צמרת משרד השיכון שרמזה כי לא תתן לחברות לעשות סיבוב על הקרקע. הרקע להתנגדות היא הרווח שתגזור החברה מהעסקה לאחר שזכתה במחיר נמוך בקרקע בעקבות פסילת העמותות החרדיות והסבסוד שהעניקה המדינה בשיווק המגרשים.

"התקדמנו מהר עם הפרויקט כי רצינו עוד לאפשר לרוכשים לעמוד במענקים. בנוסף, אחד השיקולים המרכזיים בתכנון ובשיווק הוא קהל היעד שיגיע לרכוש דירות ביישוב, דבר שלא ניתן היה לדעת בוודאות עד לאחרונה", מסביר יקי וטורי, מנכ"ל נתיב פיתוח, "אנחנו החלטנו לשווק למגזר הדתי לאומי והחילוני וכך שינינו גם את תמהיל הדירות, ביטלנו דירות 3 חדרים ונשווק רק דירות 4 חדרים ו-5 חדרים".

בתשובה לשאלה מדוע להערכתו החברות הקבלניות האחרות טרם החלו בשיווק אמר וטורי: "אנחנו עשינו את השינוי מוקדם יותר והיינו מוכנים, כל השאר נמצאים בשלב מתקדם. אני לא יודע מה יעלה בגורל אישור העסקה של אשדר, אבל אני מניח שיזמים שראו את העסקה שנראית לא רע, אולי מתחילים לפזול לכיוון הזה. אנחנו לא חשבנו על זה. זו לא הייתה אופציה מבחינתנו. אנחנו היינו צריכים להחליט רק על התמהיל בשביל השיווק".