סקר "גלובס": 83% לא תומכים בשביתה של עובדי הנמלים

רק 8% ציינו כי הם תומכים בשביתה כזאת, ו-9% נוספים לא הביעו דעה ■ שר התחבורה כץ: "מציע ליו"ר ההסתדרות לקרוא היטב את הנתונים ולא לחבור למאבק לא צודק ומיותר שיביא לפגיעה קשה בהסתדרות ובעבודה המאורגנת"

רוב ברור בציבור נגד השבתת המשק: 83% מהציבור לא תומכים בשביתת הזדהות של ההסתדרות עם עובדי הנמלים. כך עולה מסקר שעשה מכון הסקרים של רפי סמית עבור "גלובס", ובדק את עמדות הציבור כלפי קיום השביתה הכללית במשק על ידי ההסתדרות.

לפי הנתונים, 8 מכל 10 נשאלים ענו כי הם מתנגדים לשביתה הכללית שבה איימה ההסתדרות בעקבות החלטת הממשלה להקים שני נמלים פרטיים באשדוד ובחיפה. רק 8% ציינו שהם תומכים בשביתה כזאת, ו-9% נוספים לא הביעו דעה. במילים אחרות, החברה הישראלית לא תעמוד מאחורי ההסתדרות אם תחליט על קיום השביתה.

נראה שגם בהסתדרות הבינו את רחשי ליבו של הציבור כשהחליטו לפי שעה לוותר על השבתת המשק, שכן על פי הסקר נראה שההישג היחיד שתביא שביתה הוא פגיעה תדמיתית קשה בארגון.

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בתגובה לסקר כי "אנו נחושים להשלים את הרפורמה בנמלים מול המונופולים הסחטניים הנשלטים על ידי אלון חסן וחבריו. אני מציע ליו"ר ההסתדרות לקרוא היטב את הנתונים ולא לחבור למאבק לא צודק ומיותר שיביא לפגיעה קשה בהסתדרות ובעבודה המאורגנת".

האם אתה בעד און נגד שביתה
 האם אתה בעד און נגד שביתה