הבורסה סגרה בעליות; בזק זינקה 4.5%, פועלים 3.3%

אחרי הפסקה של שנתיים, בנק הפועלים החליט לחלק דיבידנד בהיקף של 92.2 מיליון שקל ■ בקשה לכינוס נכסים של אלווריון ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ה') למן הפתיחה בעליות שערים ברקע מגמה חיובית בשוקי העולם. הבוקר פקעו בבורסה אופציות המעו"ף השבועיות (שער 1,215.59 נקודות), שהושקו בתחילת החודש, עובדה שגררה מחזורי מסחר גבוהים יחסית. מדד ת"א 25 סגר בעלייה של 0.7% לרמה של 1,214 נקודות בסיום ומדד ת"א 75 רשם עלייה בשיעור דומה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

כמחצית מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בסיום תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק עוד השנה, כך עולה מהפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של ה'פד' שהתפרסמו אתמול. עוד עולה מהפרוטוקולים כי בכירים רבים בבנק סבורים דווקא כי יש להמשיך עם הרכישות, בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש, גם בשנת 2014. מספר בכירים ציינו כי להערכתם יש לעצור את הרכישות באופן מיידי.

הפרוטוקולים הללו שופכים אור על השיח שמתנהל ב'פד' בנוגע לתוכנית. לפני כחודש אמר בן ברננקי, יו"ר ה'פד', כי להערכתו הבנק יצמצם את היקף הרכישות כאשר שיעור האבטלה יגיע לכ-7%, ככל הנראה ברבעון האחרון של 2013, ויפסיקן לגמרי ב-2014, כאשר שיעור האבטלה יגיע אל מתחת ל-7%.

בנוסף, מתעודדים השווקים מאמירתו של ברננקי לפיה "לא תהיה עליית ריבית אוטומטית כאשר שיעור האבטלה יירד ל-6.5%".

אחרי הפסקה של שנתיים: בנק הפועלים חוזר לחלק דיבידנד

אחרי הפסקה של שנתיים, בנק הפועלים הודיע הבוקר על החלטה לחלק לבעלי המניות דיבידנד במזומן בהיקף של 92.2 מיליון שקל או 7 אגורות למניה, וזאת לאחר שקיבל את אישורו של הפיקוח על הבנקים.

סוף הדרך של אלווריון קרב? הבוקר הגיש בנק סיליקון ואלי (SVB) בקשה לכינוס נכסים של החברה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי אלווריון חייבת לבנק סכום של מעל 3 מיליון דולר, אותו היא איננה מסוגלת להחזיר.

פריון הוסיפה לרכז עניין רב לאחר שאתמול נודע כי קונדואיט מנהלת מו"מ לרכישת פריון לפי שווי של 200-250 מיליון דולר - עשרות אחוזים מעל מחיר השוק. הרכישה, אם תצא לפועל, עשויה להשתלב במהלך גדול יותר שמתכננת קונדואיט, ובו היא תנצל את הפלטפורמה הציבורית שמספקת פריון כדי לבצע מיזוג הפוך, וכך להכניס חלק מפעילותה למסחר בנאסד"ק ות"א.

חברת רבוע כחול נדל"ן מקבוצת אלון, השלימה אמש את השלב המוסדי בהנפקת אגרות חוב סידרה ד', עם ביקושים של פי 4 מהסכום אותו תכננה החברה לגייס. במסגרת שלב זה קיבלה החברה הזמנות ממשקיעים מסווגים בהיקף של כ-625 מיליון שקל, מתוכם נענתה החברה להיקף אג"ח של כ-191 מיליון שקל. הריבית שנקבעה בשלב המוסדי הינה 2.6%. בימים הקרובים תשלים החברה את השלב הציבורי של הגיוס.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]