מינוי פרנקל בסכנה: ועדת טירקל בודקת גניבה לכאורה מחנות

החשד: יעקב פרנקל היה מעורב בגניבה לכאורה מחנות בהונג-קונג לפני כ-7 שנים - ולא דיווח על כך ■ מידע חדש שהגיע לחברי ועדת טירקל בנושא הפתיע אותם וגרם לבדיקת האירוע ■ פרנקל: הייתה אי-הבנה, והרשויות בהונג-קונג התנצלו

האם מינויו של פרופ' יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל בסכנה? ועדת טירקל בודקת אירוע של גניבה לכאורה מחנות בהונג-קונג לפני כ-7 שנים על-ידי פרנקל, מה שעלול להכשיל את אישור מינויו לנגיד בנק ישראל.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני יותר משבוע, ועדת טירקל כבר אישרה את מינויו של פרנקל אך טרם פרסמה הודעה רשמית בנושא. "גלובס" פנה השבוע לוועדה בשאלה מדוע לא פורסמה הודעה, וגורמים בוועדה מסרו כי מדובר בעניין טכני של עיכוב בכתיבת הפרוטוקולים.

לאחר מכן נודע כי התקבל מידע חדש שמעכב את אישור המינוי. מסתבר כי בעקבות פניית עיתון "הארץ", שביצע תחקיר על אירוע הגניבה לכאורה מהחנות בהונג-קונג, גילו חברי הוועדה את הסיפור, והם בודקים אותו כעת.

בוועדה מנסים להשיג את המסמכים מהונג-קונג שבהם מתועדים האירוע והשתלשלות האירועים, ופרנקל עצמו יגיע בקרוב לישראל למסור הבהרות בנושא.

אם יתברר כי אכן מדובר באירוע פלילי, ייתכן כי ועדת טירקל לא תאשר את המינוי.

פרופ' פרנקל מסר בתגובה: "מדובר באירוע שהתרחש לפני 7 שנים ושהסתיים בלא כלום. הרשויות המקומיות בהונג-קונג הגיעו למסקנה שמדובר באי-הבנה מצערת, והביעו את התנצלותן ואת הערכתן על כך שאיני תובע פיצויים על אי-ההבנה. אני מצפה להיכנס לתפקידי כנגיד בנק ישראל בראשית אוקטובר, לאחר שמינויי יאושר על-ידי ועדת טירקל ועל-ידי ממשלת ישראל. אני רואה בכך שליחות לאומית לטובת המשק והמדינה".