תעשיית החלומות: גידול של 14% בהכנסות מפעל הפיס

‎‎הכנסות מפעל הפיס הסתכמו במחצית הראשונה של 2013 ב-2.9 מיליארד שקל ■ 3 משחקי המזל המובילים של הפיס: לוטו, חיש-גד וצ'אנס ■ הפיס: "לראשונה הועברו התשלומים הגבוהים ביותר בחציון אחד למען הציבור: כ-467 מיליון שקל"

‎‎ההכנסות של מפעל הפיס הסתכמו במחצית הראשונה של 2013 ב-2.9 מיליארד שקל, עלייה של 14% ביחס למחצית הראשונה של 2012 - כך עולה מסיכום הדוחות הכספיים לחציון הראשון של גוף ההגרלות החוקי.

בתקופה המקבילה אשתקד הסתכמו ההכנסות של מפעל הפיס ב-2.5 מיליארד שקל, ואת 2012 הוא סיכם עם הכנסות של 5.9 מיליארד שקל.

3 משחקי המזל המובילים של מפעל הפיס הם לוטו, חיש-גד וצ'אנס - שגם בשנים קודמות נחשבו למובילים ולמועדפים ביותר בידי המהמר הישראלי.

במחצית הראשונה של השנה חלה עלייה חדה של 33% במכירות של טופסי השתתפות בהגרלות הלוטו, לאחר שבין החודשים ינואר ליוני נמכרו ברחבי הארץ טופסי לוטו בהיקף של יותר מ-777.3 מיליון שקל.

ההכנסות של מפעל הפיס ממכירת כרטיסי גירוד חיש-גד הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-718 מיליון שקל, וההכנסות על ההשתתפות של מהמרים במשחק צ'אנס רשמו עלייה של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו בכ-683 מיליון שקל.

מנכ"ל מפעל הפיס, אלי דדון, אמר היום (א') ל"גלובס" כי על רקע העלייה בהכנסות במחצית הראשונה של השנה, העביר הפיס לרשויות המקומיות כ-467 מיליון שקל לקידום מיזמים למען הקהילה, החברה והחינוך.

לדבריו, מדובר בסכום החצי-שנתי הגבוה ביותר שהקצה מפעל הפיס למען הציבור מאז הקמתו: "מדובר בסכום גבוה ב-31% מהסכום המצטבר החצי-שנתי ששולם בתקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-355 מיליון שקל ובסכום גבוה בכמעט 65% מהממוצע במהלך העשור האחרון", אמר.

ממפעל הפיס נמסר היום כי 46% מהתשלומים שהועברו לרשויות בחודשים האחרונים נועדו לבניית כיתות לימוד וגני ילדים, והשאר הוקצו למען בנייה של מבני תרבות, מועדוני נוער, מרכזי פיס קהילתיים ואולמות ספורט ועוד.

‏דדון הסביר את העלייה בהכנסות, כפי שמשתקפת מהדוחות, בעובדה שיותר מ-45% מהציבור הישראלי נוהגים להשתתף במשחקי מזל שונים שמקיים גוף ההגרלות.

לדבריו, ניתן להסביר את העלייה החדה בהיקף המכירה של טופסי לוטו בהשתתפות הנרחבת מצד אלה שניסו את מזלם בשבועות האחרונים במסגרת הגרלה שהציעה פרס של 28 מיליון שקל: "מדובר ב'לוטומניה' גדולה, על רקע העובדה שבמשך כ-8 שבועות לא היה זוכה, והפרס גדל מהגרלה להגרלה. אנחנו מכירים תופעות כאלה גם במקומות אחרים בעולם", אמר.

על רקע העלייה בהכנסות מפעל הפיס, נמשכים המגעים שהוא מקיים עם משרדי האוצר והמשפטים על הרחבת ההגרלות ומשחקי המזל שהוא מקיים גם לרשת האינטרנט. ועדה מיוחדת של משרד המשפטים דנה בסוגיה ועתידה להכריע בה.

לדברי דדון, קבלת היתר למילוי טופסי הגרלה במשחקי לוטו ובמשחקים נוספים ברשת תאפשר להגדיל את מספר המשתתפים בהן, ובכך להעלות באופן ניכר את היקף ההכנסות: "כבר נבדק והוכח כי הפיס מוכר את רוב הטפסים שלו במרכז הארץ ובמקומות הנחשבים מבוססים ואמידים, וזאת בשונה מהדעה שלפיה משחקים אלה נפוצים בעיקר בקרב השכבות החלשות. משתתפי ההגרלות של מפעל הפיס משתייכים לחתכים החברתיים הגבוהים בישראל, רובם בעלי תעודת בגרות או תואר אקדמי ובעלי הכנסות גבוהות", אמר. ‏‎‎‏

חלוקת מענקים ב2012
 חלוקת מענקים ב2012

מכירות מפעל הפיס
 מכירות מפעל הפיס