חד-הורית בלי טלוויזיה נדרשה לשלם אלפי שקלים לרשות השידור

תמנע קורץ העלתה לפייסבוק "מכתב פתוח" לרשות השידור, שבו היא מתלוננת על הטרדה והפחדה ■ רשות השידור: "בדקנו והחלטנו לוותר על החוב שלה"

לא מעט נכתב נכתב באתר "גלובס" על מעללי הגבייה של רשות השידור, המפעילה מערך של משרדי עריכת דין העושים עבורה את העבודה השחורה תמורת נתח נאה מהקנסות, שגם מתנפחים לא מעט על הדרך. ועדיין, זה נמשך.

תמנע קורץ העלתה השבוע לפייסבוק "מכתב פתוח" לרשות השידור, שבו היא מתלוננת על הטרדה מצד הרשות באמצעות מכתבים חודשיים שדורשים תשלום חובות, אזהרות ואיומים מעורכי הדין של הרשות - כל זאת, מבלי שבכלל היה בבעלותה מכשיר טלוויזיה בתקופה האמורה. הפוסט גם עלה ב"סטטוסים מצייצים" והביא מספר רב של "לייקים" ושיתופים.

בתגובה לפניית אתר "גלובס", מסרה לנו קורץ מסמכים המתעדים את התקשורת הלקויה שניהלה שלא ברצונה עם רשות השידור ועם משרדי עורכי הדין המייצגים אותה. המסמכים מתארים השתלשלות עניינים אבסורדית ומטרידה.

קורץ (39) היא גרושה ואמא לילד בן 9 וחצי, סופרת ועורכת עצמאית, משלמת מסים מן המניין, לדבריה. היא התגרשה לפני כ-7 שנים ושינתה את הסטטוס בתעודת הזהות. מאז לא היה ברשותה מקלט טלוויזיה, אבל עובדה הזו לא מנעה מרשות השידור לשלוח לה אחת לחודש מכתבי התראה ודרישת תשלום עבור אגרת הטלוויזיה.

בכל חודש קורץ היתה מקבלת מכתב דרישת תשלום בהיקף של כ-300-400 שקל. מדי כמה חודשים היא היתה מקבלת מכתב מעורך דין על חוב שהתנפח לאלפי שקלים, כולל שכר-טרחה גבוה (הגבוה שבהם כ-5,000 שקל). מדי ינואר כל שנה החוב היה מתאפס, והיו מגיעות דרישות תשלום חדשות, בסכומים של 300-400 שקל כאמור.

עם הזמן, ולאחר שהסבירה באופן טלפוני בפני הרשות כי אין ברשותה מקלט טלוויזיה, קורץ החליטה להתעלם מהמכתבים ואף הנחתה את אמה להתעלם מהמסרים שמגיעים אליה בשנה.

לידי "גלובס" הגיעו המכתבים שנשלחו לקורץ, כמו גם מכתבי האזהרה מעורכי הדין (חלקם מוצגים כאן, הפרטים המזהים שמורים במערכת). קורץ גם חשפה בפני אתר "גלובס" את האיומים הטלפוניים שאמא שלה הייתה מקבלה בשמה מעורכי הדין בתקופה שלפני ואחרי הזמן בו גרה אצלה אחרי הגירושים.

כשהיתה נשואה, קורץ החזיקה מקלט טלוויזיה ושילמה אגרה כנדרש. לאחר הגירושים, היא נשארה עם שם משפחתה מלפני הנישואים, אך דרישות התשלום היו מגיעות על-שם הגרוש שלה, עם פרטי הזהות שלה. הגרוש שלה לא היה מקבל דרישות תשלום לביתו בכלל. כששינתה את הכתובת שלה במשרד הפנים עקב מעבר דירה, המכתבים מהרשות היו ממשיכים להגיע לבית אמה.

לדברי קורץ, אמא שלה היתה מקבלת גם איומים טלפוניים מעורכי הדין של הרשות אחת לשבוע בערך, שאיימו לעקל לה את הנכסים בעקבות החובות - חשבונות בנק, מטלטלין ושאר נכסים.

קורץ טוענת כי האיומים מעורכי הדין היו גורמים לאמה ולה חרדות ופחדים. באחת השיחות אף איימו עליה שאם קורץ לא תשלם את החובות, "ההורים שלה ישלמו את המחיר".

קורץ הנחתה את אמה להודיע למתקשרים כי אם לא ייפסקו האיומים הטלפוניים, הם יתבעו אותם על הטרדה ואיומים. רק אז השיחות פסקו, לדבריה.

קורץ: "אני לא רואה טלוויזיה ולא החזקתי את המכשיר בביתי במשך שנים. אני בטח שלא צופה בערוצי רשות השידור המשמימים והצחיחים, אבל כנראה שבמקרה של רשות השידור הכול צפוי והרשות נתונה, יתר על המידה. רק בגלל שאני גרושה ואם לילד, המסקנה המתבקשת היא שהיכן שיהיו ילדים, שם תהיה הטלוויזיה?!".

בעקבות פניית "גלובס", נמסר מטעמו של אבי כ"ץ, סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור: "אנו מודים לכם שהעלתם מקרה זה לתשומת-ליבנו. לאחר שנבדקו טענותיה של הגברת קורץ, הוחלט לקבל את טענתה על כך שאינה מחזיקה במקלט טלוויזיה ולבטל את החוב המופיע בחשבונה. אנו מבקשים כי אם תחליט הגברת קורץ להכניס מקלט לביתה, היא תעדכן את רשות השידור על כך כמתחייב בחוק".

ואכן, קורץ נכנסה לאחרונה לזוגיות חדשה, והיא ובן זוגה הלכו בשבוע שעבר לקנות טלוויזיה, על שמה. עכשיו, לפחות, דרישות תשלום האגרה יהיו מוצדקות.

רשות השידור - תמנע קורץ
 רשות השידור - תמנע קורץ

רשות השידור - תמנע קורץ
 רשות השידור - תמנע קורץ

רשות השידור - תמנע קורץ
 רשות השידור - תמנע קורץ