רוטשטיין מסרב להתפטר מדירקטוריון חברה לניכיון צ'קים

מנכ"ל שיבא נדרש להתפטר לפני כחודש מקבוצת האחים נאוי במקביל, ממשיך לשווק שירות מיילדת בתשלום למרות האיסור ■ גרמן: "אבדוק הפרטים"

לפני כחודש פורסם ב"גלובס" כי משרד הבריאות דורש מפרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל בית החולים הממשלתי שיבא (תל השומר), להתפטר לאלתר מתפקידו כדירקטור חיצוני בקבוצת האחים נאוי העוסקת בניכיון צ'קים. זאת, משום שרוטשטיין לא קיבל את אישור המשרד לפני שנכנס לתפקיד והסתפק בהגשת בקשה רשמית, כמעט כדי לצאת לידי חובה. בדיקת העיתון מגלה כי רוטשטיין לא התרגש מדרישת הרגולטור והמשיך להגיע לישיבות הדירקטוריון, ואילו משרד הבריאות לא עשה בעניינו דבר, אף שאנשי המשרד הבהירו כי מדובר בעבירת משמעת.

היחסים המוזרים בין רוטשטיין למשרד הבריאות, שהוא גם הרגולטור וגם הבעלים של ביה"ח שיבא, הפכו כבר לסאגה של ממש במערכת הבריאות. רק לפני מספר חודשים הודיע רוטשטיין בפומבי כי אין לו כוונה ליישם את ההוראה של המשרד שלפיה אסור לבתי החולים הממשלתיים לשווק שירות של מיילדת אישית בתשלום. רוטשטיין הסביר כי לא מדובר למעשה במיילדת אישית, אלא בשירות "שמירת אחות". לדבריו, בניגוד למיילדת אישית שניתן לבחור על פי שמה, בשיבא לא ניתן לשבץ מישהי ספציפית לפי רצון היולדת. כך או אחרת, בשיבא ממשיכים לגבות עבור השירות 3,300 שקל, ובמשרד הבריאות ממשיכים לרטון מבלי לאכוף את ההוראה החדשה.

בתקופת כהונתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הגיעו היחסים בין רוטשטיין למשרד הבריאות לשפל חסר תקדים. במהלך ראיון שנתן רוטשטיין לתוכנית רדיו, אמר על ליצמן: "יכול מאוד להיות שאותו מעניין יותר הדיאלוג שלו עם הרופאים המחוזיים על הנושא של מקוואות וראשי מקוואות מאשר בתי החולים. אני לא מרגיש אותו כאחד שמשדר לי אמפתיה על הנושא שהוא מופקד עליו מטעם הממשלה".

ליצמן איים לא פעם אחת כי יפנה לנציבות שירות המדינה כדי שזו תפתח בהליך להדחתו של רוטשטיין, אולם זה מעולם לא קרה.

במערכת הבריאות יש מי שסבור היום כי בשלה העת לכך שאנשי המשרד לא יעברו הפעם לסדר היום ויפתחו בהליך משמעתי. שרת הבריאות, יעל גרמן, שמלכתחילה הביעה זעם כשנודע לה על עבודתו החדשה של רוטשטיין, מסרה היום תגובה פושרת למדי: "בימים הקרובים אבדוק עם פרופ' רוטשטיין עצמו את הפרטים".

בביה"ח שיבא הפנו אותנו למשרד הבריאות וסרבו להתייחס.

בנוגע לשירות מיילדת אישית בשיבא אומרים היום במשרד הבריאות כי "השירות הניתן על ידי שיבא הוא שירות מיילדת אישית לכל דבר ועניין. העובדה כי השירות ניתן לא על בסיס בחירה שמית של המיילדת אלא לצורך 'ייחוד' שירותיה של מיילדת למטופלת מסוימת, מחדד את אופיו הבעייתי במיוחד של השירות. למותר לציין, כי אבחנה זאת אינה מוציאה את השירות מכלל שר"פ (שירותי רפואה פרטיים), והנחיית היועצת המשפטית חלה במפורש גם על שירות זה".