הבורסה סגרה בעליות; בזן עלתה בכ-4%, כיל ירדה 3.2%

אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, הודיעה על פרישה ■ ביהמ"ש בארה"ב דחה תביעה של טבע כנגד מיילן בגין הפרת פטנטים על הקופקסון ■ מודיעין פרסמה דוח משאבים פרוספקטיביים מעודכן ברישיון "ים חדרה"

עליות שערים נרשמו היום (ד') בבורסה ברקע מגמה חיובית קלה בבורסות אירופה וגם במסחר בוול סטריט. מחר תיערך, בפעם השנייה, פקיעת אופציות המעו"ף השבועיות, ומעניין יהיה לראות שוב את ההשפעה על מחזורי המסחר. מדד המעו"ף סגר יום הפכפך בעלייה של כ-0.3% לרמה של 1,224 נקודות ומדד ת"א 75 רשם בסיום עלייה של כ-1% ל-817 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.15 מיליארד שקל.

על רקע בעיית התייבשות הבורסה והמתיחות עם היו"ר סם ברונפלד, אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, עוזבת את תפקידה. כך נודע ל"גלובס". לבנון הודיעה היום לדירקטוריון הבורסה כי תסיים את תפקידה, אותו מילאה במשך 7 השנים האחרונות. (לסיפור המלא)

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ועד כה הנתונים מעודדים כאשר רוב החברות המדווחות מכות את התחזיות המוקדמות של האנליסטים. היום ומחר ישא יו"ר ה'פד' בן ברננקי את נאומו החצי שנתי בנוגע למדיניות המוניטרית, והמשקיעים מחכים למוצא פיו.

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני ב-0.8%, מעט יותר מהצפי שעמד על 0.7%. מדובר בעלייה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2012. עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה, הפירות הטריים ואחזקת הדירה. מתחילת השנה עלו המדד הכללי והמדד ללא אנרגיה ב-1.3%, כל אחד.

מודיעין בדוח משאבים מעודכן ל"ים חדרה"

חדשות רעות לטבע . ביהמ"ש בארה"ב דחה תביעה שלה כנגד מיילן בגין הפרת פטנטים על הקופקסון. טבע טענה כי הגרסה הגנרית שמיילן מפתחת לקופקסון - תרופת הדגל של טבע - מפרה 4 פטנטים שלה.

מודיעין פרסמה הבוקר דוח משאבים פרוספקטיביים מעודכן ברישיון "ים חדרה" שבהחזקתה המלאה. על פי הדוח המעודכן שערכה חברת NSAI, קיים באזור הרישיון פוטנציאל (50P) של כ-208 מיליון חביות נפט, עלייה של כ-57%, ברמת הסתברות של 25%-29%, לעומת דוח המשאבים הקודם שהציג כמויות של כ-133 מיליון חביות. פוטנציאל עתודות הגז גדל בכ-146% לכ-3.4 TCF, ברמת הסתברות של 17%-29%.

בכלל פיננסים פרסמו היום סקירה אוהדת על מזור רובוטיקה , שהשלימה לאחרונה הנפקה בארה"ב, ומעריכים כי החדירה של מזור עם מערכת הרנסנס אל תוך שוק ניתוחי עמוד השדרה בארה"ב צוברת תאוצה אשר עשויה להתרגם להמשך העלייה במכירות. בשורה התחתונה, נותרים בכלל פיננסים בהמלצת "קנייה" ובמחיר יעד של 25 שקל למניה, פרמיה של 17% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה. לסיכום, כותבים בכלל פיננסים כי "מזור בתקופה מעניינת. היכולת של הסיפור השיווקי לפרוץ בארה"ב בשנתיים הבאות עשויה להביא רוכש פוטנציאלי".

מניית אלווריון מצויה עדיין בהפסקת מסחר מלאה לאחר שמונה לה כונס נכסים לבקשת בנק סיליקון ואלי, נושה של החברה, ולאחר שלא התקבלה לצעד התנגדות מטעם דירקטוריון החברה. אתמול נחשף ב"גלובס" כי כונס הנכסים כבר נפגש עם כמה משקיעים פוטנציאליים במטרה לנסות ולגבש הצעת מכר, שתובא לאישור בית המשפט. בשלב זה, ישנם מספר מתעניינים, בהן חברות שעוסקות בתחום וכן משקיעים פיננסיים, אם כי התהליך עדיין בחיתוליו. כונס הנכסים צפוי לפרסם הזמנה להציע הצעות והשאיפה היא להשלים את התהליך תוך חודש.

אינטק פארמה קיבלה הודעה כי ניסוי שבוצע בטכנולוגיה של החברה הופסק על ידי ה-FDA. החברה לא דיווחה על ההתראה לבורסה. יצוין כי לא מדובר בעצירת אחד הניסויים באינדיקציות המובילות של החברה, פרקינסון והפרעות שינה - כיוון שאין ניסויים כאלה בתהליך כרגע. החברה כבר סיימה את שלה IIb של הניסויים הקליניים בשתי האינדיקציות האלה, והיא נערכת בימים אלה לכניסה לשלב III. ככל הנראה, מדובר בניסוי שבוצע בשיתוף עם חברת תרופות נוספת.

אי.די.בי אחזקות דיווחה אתמול כי היא מאריכה ב-3 ימים את המועד להגשת הצעות רכישה ראשוניות לא מחייבות להחזקות אי.די.בי פתוח בחברת כלל ביטוח . מדובר בכ-55% ממניות חברת הביטוח, שאי.די.בי פתוח חייבת למכור עתה לפחות מחצית מהן (27.5%). החברה מסרה כי היא קיבלה פניות של גורמים המתעניינים ברכישת השליטה בכלל ביטוח, וההארכה היא לשם המשך קבלת וניתוח המידע הרלוונטי. המועד הוארך מ-15 ל-18 ביולי.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]